پس از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، سرنوشت وی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

 

به گزارش جماران، روزنامه العربی الجدید  با توجه به حوادث اخیر آمریکا و حمله طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا به ساختمان کنگره آمریکا در کاریکاتوری سرنوشت ترامپ را پیش بینی کرد.

بر اساس آخرین گزارش ها دونالد ترامپ که کمتر از پنج روز دیگر کاخ سفید را ترک می کند قصد دارد در ویلای مجلل خود در «مارالاگوی» ایالت «فلوریدا» مستقر شود.

به گفته نزدیکان رئیس جمهوری آمریکا بخشی از کارکنان کاخ سفید و داماد او، «جارد کوشنر» برای ادامه همکاری در زمان اقامت ترامپ در مارالاگو به او می پیوندند.

شایعاتی مبنی بر اقامت جارد کوشنر و همسرش در «میامی» نیز  شنیده می شود.

ویلای ترامپ در نزدیکی ساحل «پالم بیچ» است و برخی از همسایگان او بارها سعی کرده اند تا ترامپ را از اقامت دائم در این ویلا بازدارند.

همزمان گفته می شود« جو بایدن» و همسرش، «جیل» در خانه تاریخی بلر در نزدیکی کاخ سفید مستقر شده اند تا آماده اسباب کشی به مقر ریاست جمهوری در چهار سال آینده باشند.

مراسم تحلیف رئیس جمهوری ایالات متحده ۲۰ ژانویه برگزار می شود. برخی گمانه زنی ها نشان می دهد دستیاران دونالد ترامپ پیش از این تاریخ در خانه او در فلوریدا مستقر خواهند شد.

گفته می شود رئیس جمهور  قصد دارد صبح بیست ژانویه کاخ سفید را ترک کند. ترامپ دو روز پس از حمله طرفدارانش در تاریخ ۶ ژانویه به ساختمان کنگره، در توئیتی اعلام کرد که در مراسم تحلیف شرکت نمی کند. آخرین توییتی که باعث شد حساب رئیس جمهوری آمریکا برای همیشه مسدود شود.

چهارشنبه ششم ژانویه و تنها ساعتی بعد از پایان سخنرانی ترامپ در اجتماع هواداران خود، نشست مشترک کنگره با ریاست مایک پنس آغاز شد اما در همان ساعات اولیه، نمایندگانی که در حال تایید آرای الکترال کالج بودند، به خاطر هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، مجبور به خروج از سالن یا پناه گرفتن در پشت صندلی‌ها شدند.نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با شور و یورش هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره متوقف شد واکنش‌های بین‌المللی را در پی داشت و بسیاری از سران و مقامات عالی جهان ضمن سرزنش اقدام ترامپ و هوادارانش در به راه انداختن شورش، نسبت به وقایع واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

در تیراندازی‌های رخ داده در جریان این شورش، دست کم 5 نفر کشته و دهها نفر هم زخمی شدند که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس هستند. دست کم 68 نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند. یکی از کسانی که در جریان حمله به ساختمان کنگره کشته شد یک افسر پلیس محافظ ساختمان کنگره بوده است و یکی دیگر نیز یک نظامی سابق در نیروی دریایی آمریکا بود.جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا هم این حادثه را محکوم کرد و آن را تروریسم داخلی نامید.

بعد از حمله به کنگره آمریکا این کشور در وضعیت بی سابقه و ملتهبی قرار گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.