دیپلمات های آمریکایی از وزارت خارجه آمریکا خواستند که به طور مستقیم و با ذکر نام ترامپ وی را به دلیل نقشی که در حمله به کنگره داشت، محکوم کند.

 

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان، 100 دیپلمات آمریکایی از «مایک پمپئو» خواستند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به دلیل نقش داشتن در آشوب و حمله طرفدارانش به کنگره آمریکا در چهارشنبه هفته گذشته محکوم کند.

این دیپلمات ها با نوشتن نامه ای به وزارت خارجه آمریکا تأکید کردند: وزارت خارجه باید به شکل مستقیم نقش ترامپ رئیس جمهور را در حمله وحشیانه به دولت آمریکا محکوم کند و نام وی را ذکر کند».

این نامه را 100 دیپلمات آمریکایی امضا کرده اند و به زودی برای مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور فرستاده می شود.

بنابراین گزارش، روز چهارشنبه هفته گذشته و تنها ساعتی بعد از پایان سخنرانی ترامپ در اجتماع هواداران خود، نشست مشترک کنگره با ریاست مایک پنس آغاز شد اما در همان ساعات اولیه، نمایندگانی که در حال تایید آرای الکترال کالج بودند، به خاطر هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، مجبور به خروج از سالن یا پناه گرفتن در پشت صندلی‌ها شدند.نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با شور و یورش هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره متوقف شد واکنش‌های بین‌المللی را در پی داشت و بسیاری از سران و مقامات عالی جهان ضمن سرزنش اقدام ترامپ و هوادارانش در به راه انداختن شورش، نسبت به وقایع واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

در تیراندازی‌های رخ داده در جریان این شورش، دست کم 5 نفر کشته و دهها نفر هم زخمی شدند که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس هستند. دست کم 68 نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند. یکی از کسانی که در جریان حمله به ساختمان کنگره کشته شد یک افسر پلیس محافظ ساختمان کنگره بوده است و یکی دیگر نیز یک نظامی سابق در نیروی دریایی آمریکا بود.جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا هم این حادثه را محکوم کرد و آن را تروریست داخلی نامید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.