پیام رسانی روسیه در مورد موشک بین قاره ای «سرمت» همزمان با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا در واشنگتن طراحی شده است.

 

به گزارش جماران ، روسیه می گوید که در حال کار بر روی موشک قاره پیمای سرمت خود است. رسانه های دولتی روسیه می گویند که این سیستم اکنون «در حال تکمیل است». ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه توجه زیادی به پیشرفت کار دارد.

این مهم است زیرا انتظار می رود که سرمت با تجربه دوران عظیم دهه 1970 R-36M2 Voyevoda ICBM ساخته شود. رسانه ایتارتاس می گوید: سرمت RS-28 یک سیستم پیشرفته روسی مبتنی بر سیلو است که دارای یک موشک بالستیک قاره پیما با سوخت مایع سنگین است. وزن آن حدود 200 تن و وزن پرتاب آن در حدود 10 تن است. سرمت قادر است هرگونه دفاع موشکی موجود و آینده را نقض کند. 

این کار بر روی یک موشک با سیستم  هسته ای بین المللی قرار است بتواند «دفاع موشکی موجود و آینده» را نقض کند. واضح است که سرمت پیامی برای توانایی های فعلی روسیه به ایالات متحده و اروپا و همچنین سایر کشورها است. این موشک عظیم به جز در مورد سلاح های هسته ای و استراتژیک هیچ کاربرد واقعی ندارد.

روسیه همچنین در حال کار بر روی سلاح های جدید دیگری مانند یک وسیله نقلیه آبی بدون سرنشین به نام «پوسیدون» و همچنین یک موشک بالستیک به نام «کینژال» و یک سلاح لیزری مخفی به نام «پرسوت» است. مسکو می گوید اینها در حال استفاده هستند اما مشخص نیست که چقدر عملیاتی هستند.

پیام رسانی روسیه در مورد موشک بین قاره ای سرمت همزمان با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا در واشنگتن طراحی شده است. این کشور می خواهد فناوری جدید خود را که در زمان ریاست جمهوری ترامپ تولید و توسعه یافته است، به عنوان نوعی قصور به ایالات متحده ارائه دهد.

روسیه امیدوار است که تا سال 2022 سرمت را مستقر کند. این بخشی از انبوه سلاح ها - از هواپیماهای بدون سرنشین گرفته تا هواپیماهای جنگی و همچنین سلاح های دفاع هوایی و مافوق صوت - است که روسیه در مورد آنها صحبت می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.