ترامپ در توئیت های جدیدش درخواستی مبهم از هوادارانش ارائه کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که در روز 6 ژانویه یعنی همان روزی که اعضای کنگره برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر آمریکا نشست تشکیل می دهند، به واشنگتن پایتخت این کشور بر می گردد.

ترامپ در توئیتی مبهم از هواداران خود خواست که فرصت بازگشت اش را از دست ندهند و وعده داد که بعدا اطلاعات بیشتری درباره این مساله  ارائه می کند اما دقیقا مشخص نکرد که منظورش چیست!

رئیس جمهور شکست خورده آمریکا در توئیت دیگری نوشت که روز 4 ژانویه به ایالت«جورجیا»سفر می کند و در یک گردهمایی از «دیوید بوردو» و «کیلی اوفلز» دو سناتور جمهوریخواه که در دور دوم انتخابات مجلس سنای آمریکا شرکت می کنند، سخنرانی می کند. دور دوم انتخابات مجلس سنای آمریکا 5 ژانویه برگزار می شود.

ترامپ پیش از این به «مارلگو» در ایالت «فلوریدا» سفر کرده بود تا در جشن عید میلاد و آغاز سال جدید میلادی شرکت کند.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا دو روز پیش  از اعضای جمهوریخواه کنگره آمریک خواست که برای ریاست جمهوری مبارزه کنند. وی تأکید کرد که دفتر تحقیقات فدرال و وزارت دادگستری به وظیفه خود در ارتباط با انتخابات عمل نکردند.

رئیس جمهور آمریکا در سلسله توئیت هایی خواستار کمک سناتورهای جمهوریخواه برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد.

«دونالد ترامپ» در صفحه توئیتر خود نوشت: زمان آن رسیده است که اعضای جمهوریخواه کنگره برای ریاست جمهوری مبارزه کنند همان کاری که دموکرات‌ها در صورت پیروزی واقعی خود انجام می‌دادند.

ترامپ در ادامه به برخی از مدارک ادعایی درباره تقلب در انتخابات و مدارکی که «قابل بحث نیست»اشاره کرد و نوشت: کاهش چشمگیر برگه‌های رأی پستی در ایالت‌های کلیدی، دستکاری صندوق‌های رأی، افرادی که دو بار رأی دادند، رأی دهندگان متوفی، امضاهای جعلی، رأی دهندگان مهاجر غیرقانونی، جلوگیری از نظارت جمهوریخواهان، تعداد بیشتر آرا نسبت به رقم واقعی رأی‌دهندگان (دیترویت و فیلادلفیا را چک کنید) و بسیاری دیگر.

ترامپ افزود: دادگاه‌ها بد هستند و دفتر تحقیقات فدرال و وزارت دادگستری به مسئولیت خود عمل نکردند.

وی ادامه داد: سیستم انتخاباتی ایالات متحده مانند سیستم یک کشور جهان سومی است. آزادی مطبوعات مدت‌ها است که سپری شده است.

ترامپ در پایان گفت: هنگامی که همه چیز تمام شود و این برهه زمانی هم به یکی دیگر از فصل‌های زشت تاریخ کشورمان تبدیل شود، ما پیروز خواهیم شد.

ترامپ پیش از این با مقایسه برگزاری انتخابات در کشورش با افغانستان گفت که انتخابات ایالات متحده «جهان سومی» بود.

رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «یک مرد نظامی جوان که در افغانستان کار می کند به من گفت که انتخابات در افغانستان خیلی امن تر و بهتر از رای گیری ۲۰۲۰ آمریکا برگزار می شود. انتخابات ما با میلیون ها و میلیون ها رای مخدوش ارسال شده یک رای گیری جهان سومی بود! رئیس جمهوری جعلی!»

استفاده رئیس جمهوری کنونی آمریکا از عبارت «رئیس جمهوری جعلی» در حالی صورت می گیرد که جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده در انتخابات روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) بیش از هفت میلیون رای بیشتر از نامزد جمهوریخواهان به دست آورد. نامزد دموکرات ها همچنین با پیروزی در اکثر ایالت های سرنوشت ساز توانست با ۳۰۶ رای در برابر ۲۳۲ رای دونالد ترامپ را در کالج الکترال شکست دهد.

دونالد ترامپ که شکایت های متعددش از روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دادگاه های فدرال و دیوان عالی آمریکا رد شده است تاکنون از پذیرش نتیجه انتخابات روز سوم نوامبر سر باز زده است. او در یکی از توئیت های دیگرش روز شنبه دیوان عالی ایالات متحده را «ناکارآمد» و «ضعیف» خواند.

انتقاد رئیس جمهوری کنونی آمریکا از عالی ترین نهاد قضایی این کشور در حالی مطرح می شود که از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا سه نفر منصوب شخص او هستند.

دوره زمامداری چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا ۲۵ روز دیگر به پایان می رسد. او در یکی دیگر از توئیت های روز شنبه خود ضمن انتقاد از وزارت دادگستری و پلیس فدرال آمریکا به دلیل عدم رسیدگی به «تقلب انتخاباتی» نوشت: «تاریخ فراموش نخواهد کرد. هرگز تسلیم نشوید. وعده ما روز ششم ژانویه در واشنگتن!»

کنگره آمریکا قرار است روز شش ژانویه (۱۷ دی) در جلسه ای که بیشتر جنبه تشریفاتی دارد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و رای گیری در کالج الکترال را تائید کند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا به عنوان رئیس مجلس سنا رئیس آن جلسه خواهد بود. چهار سال پیش جو بایدن به عنوان معاون رئیس جمهوری وقت ریاست جلسه کنگره که پیروزی دونالد ترامپ در برابر هیلاری کلینتون را تائید کرد برعهده داشت.

از سوی دیگر، یک رسانه آمریکایی گزارش داد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از معاونش «مایک پنس» که ریاست مجلس سنا را هم به عهده دارد خواسته است که نتایج رأی‌گیری در «مجمع گزینندگان» را تأیید نکند.

ترامپ روز چهارشنبه هفته گذشته در حساب کاربری‌ خود در توییتر درخواست یکی از هوادارانش را که در آن از مایک پنس خواسته شده بود در جلسه روز ۶ ژانویه از تأیید رأی‌گیری مجمع گزینندگان خودداری کند، بازنشر کرد.

شبکه سی‌ان‌ان اکنون گزارش داده دونالد ترامپ چند ساعت قبل از بازنشر این پیام در توییتر دیداری در دفتر کارش با مایک پنس داشته است.

اعضای مجمع گزینندگان چند هفته پیش با شرکت در جلسه‌ای در ایالت‌های مختلف، بر اساس نتیجه انتخاباتی که سوم نوامبر برگزار شد به «دونالد ترامپ» یا «جو بایدن» رأی دادند. در پایان این رأی‌گیری جو بایدن همان‌طور که برآورد شده بود با ۳۰۲ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا انتخاب شد. 

آرای الکترال قرار است روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ طی جلسه‌ای در کنگره با حضور اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان شمارش شوند.

یک منبع مطلع به سی‌ان‌ان گفت: «ترامپ برای مبارزه با [نتیجه رأی] مجمع گزینندگان بسیار مصمم است و هنوز فکر می‌کرد کار به پایان نرسیده است.»

ترامپ اخیراً به اطرافیانش گفته که مایک پنس به اندازه کافی به او برای رسیدن به اهدافش جهت برگرداندن نتیجه انتخابات کمک نمی‌کند. او در روزهای اخیر روی نقش سنتی‌ای متمرکز شده که مایک پنس قرار است روز ۶ ژانویه در راستای تأیید نتیجه رأی‌گیری الکترال انجام دهد. مایک پنس، رئیس سنا است و روال تأیید آرای الکترال زیر نظر او انجام می‌شود.

منابع آگاه می‌گویند ترامپ در روزهای اخیر مسئله را با مایک پنس مطرح کرده و از شنیدن اینکه پنس نمی‌تواند نتیجه انتخابات را در جلسه ۶ نوامبر تغییر بدهد متحیر شده است.

پنس و مقام‌های کاخ سفید تلاش کرده‌اند به ترامپ بفهمانند که ریاست او بر آن جلسه جنبه تشریفاتی دارد و او نمی‌تواند به صورت یکنفره نتیجه آرای الکترال را رد کند.

در همین حال، شبکه سی ان ان گزارش داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بسته کمک مالی 900 میلیارد دلاری که در کنگره این کشور به تصویب رسیده است را امضا کرد و این لایحه وارد فاز اجرایی شد.

ساعاتی پیش ترامپ در توئیتر خود نوشته بود که به زودی درباره لایحه کمک مالی خبرهای خوبی به گوش می‌رسد. برخی منابع نیز گفته بودند که ترامپ قصد دارد لحظات آخر این لایحه را امضا کند.

اصرار دونالد ترامپ  بر امضا نکردن طرح بودجه حمایتی از مشاغل آسیب‌دیده بر اثر همه‌گیری ویروس «کووید۱۹»، میلیون‌ها آمریکایی را در خطر از دست دادن مزایا و بیمه بیکاری قرار داده است.

ترامپ با ادعای اینکه طرح مشترک ۲.۳ تریلیون دلاری قانون‌گذاران دموکرات و جمهوری‌خواه، کمک کافی به و یکسانی به همه مردم آمریکا نمی‌کند، از امضا و تبدیل کردن آن به قانون خودداری کرده بود.

این طرح بودجه عظیم قرار است ۸۹۲ میلیارد دلار منابع مالی در اختیار آمریکایی‌هایی قرار بدهد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، شغل خود را از دست داده و هم‌اکنون در حال بهره‌مند شدن از مزایا و بیمه بیکاری کرونایی هستند که در تاریخ ۲۶ دسامبر (پایان روز شنبه به وقت محلی) منقضی می‌شد. طرح مذکور همچنین ۱.۴ تریلیون دلار به دولت واشنگتن اعطا می‌کند تا هزینه‌های معمول را پرداخت نماید.

خبرگزاری رویترز بر اساس داده‌های وزارت کار آمریکا گزارش داده که بدون امضای ترامپ پای این طرح، حدود ۱۴ میلیون آمریکایی مزایا و بیمه بیکاری دوران کرونا را از دست می‌دهند و همچنین بخشی از دولت فدرال ایالات متحده نیز از روز سه‌شنبه تعطیل خواهد شد، مگر اینکه کنگره دوباره بر سر بودجه موقت توافق کند.

از سوی دیگر،ترامپ روز شنبه نیز بار دیگر به دموکرات ها حمله کرد و گفت که زیان های ناشی از قرنطینه در کشور که دموکرات ها از آن حمایت می کنند برای جلوگیری از شیوع کرونا بسیار بیشتر از زیان های خود ویروس کروناست.

ترامپ در توئیتی نوشت:قرنطینه در ایالت هایی که دموکرات ها آنها را اداره می کنند در عمل زندگی تعداد زیادی از مردم را نابود می کند و خسارت های آن بالاتر از خسارت های ناشی از خود ویروس چینی است.

وی افزود: موارد ابتلا به کرونا به رغم قرنطینه در ایالت کالیفرنیا افزایش پیدا کرده است اما فلوریدا و دیگر ایالت ها که قرنطینه نشدند وضعیت بهتری دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.