کنگره آمریکا نسخه نهایی بودجه دفاعی را با وحود درخواست رئیس جمهور آمریکا بدون لغو بخش 230 تصویب کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، نمایندگان کنگره آمریکا بر نسخه نهایی بودجه دفاع ملی این کشور بدون لغو بخش 230 توافق کردند.

حال آنکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است در صورت عدم لغو این بخش، بودجه دفاعی را وتو خواهد کرد. این بخش دارای مفادی درباره مصونیت رسانه‌ های اجتماعی از پیگرد در قبال حذف محتوای مستهجن یا خشونت بار است.

ترامپ همچنین مدعی شد: بنابراین، اگر ماده 230 بسیار خطرناک و ناعادلانه به ‌عنوان بخشی از قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) به‌ طور کامل خاتمه نیابد، من مجبور می ‌شوم وقتی به میز تحویل بسیار زیبای حکم می‌ روم، بی ‌صبرانه لایحه را وتو کنم. اکنون آمریکا را پس بگیرید. متشکرم!

کاخ سفید نیز اعلام کرد تهدید ترامپ به وتوی لایحه بودجه دفاعی این کشور با توجه به مفاد مربوط به شرکت ‌های رسانه ‌های اجتماعی و بخش 230، تهدیدی جدی است.

انجمن اینترنتی آمریکا شامل شرکت‌ های فیس بوک، آمازون، گوگل و توئیتر این تصمیم ترامپ را به ‌منزله تهدیدی برای امنیت ملی تلقی کردند.

ترامپ با تبدیل توئیتر به پایگاه رسمی اطلاع‌‌ رسانی خود، باعث افزایش محبوبیت این شبکه اجتماعی شد؛ حال آنکه از ماه ‌ها قبل از آغاز رقابت 2020، این شبکه اجتماعی نیز همگام با دیگر رسانه ‌‌های آمریکایی نظیر شبکه خبری فاکس‌ نیوز، به رئیس ‌جمهور آمریکا پشت کرد.

در حال حاضر، توئیتر اکثر پیام‌‌ های ترامپ را با رنگ آبی نشان‌ دار می ‌کند که این به ‌منزله پیام‌ های «گمراه ‌کننده یا هجو» است.

ترامپ گفته قصد دارد کار را برای توئیتر و دیگر پلتفورم هایی که محتواها را بدون «ارائه توجیه معقول» یا فرصتی برای پاسخگویی و هشدار کافی حذف می کنند، دشوار کند.

تهدید وتوی لایحه تخصیص بودجه دفاعی از سوی ترامپ که به دلیل ضرورت آن برای پرداخت حقوق نیروهای مسلح باید تصویب شود، مذاکرات بودجه در روزهای پایانی سال جاری میلادی را دشوار کرده است.

مجلس نمایندگان و سنای آمریکا خود را آماده تبدیل دو پیش نویس جداگانه خود به یک لایحه برای تصویب نهایی می کنند.اما این لایحه یکی از آخرین فرصت های معدود باقی مانده را به دولت ترامپ می دهد تا کنگره را وادار به لغو بخش 230 کند.

در طول سه دولت گذشته تنها پنج وتو برای ریاست جمهوری توسط کنگره لغو شده است و هیچ یک از این موارد در زمان ترامپ رخ نداده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.