نیویورک تایمز به نقل از داده ‌های مالیاتی اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا در 10 سال از 15 سال گذشته هیچ مالیات بر درآمدی نپرداخته است.

یک ماه بالای سر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هنگام یک کارزار انتخاباتی در فرودگاه تولدو اکسپرس در اوهایو این کشور دیده می شود. عکس: REUTERS

 

به گزارش جماران، روزنامه «نیویورک تایمز» طی گزارشی از فرار مالیاتی بزرگ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پرده برداری کرده است.

بر اساس برآورد‌ها و محاسبات صورت گرفته، ترامپ طی 10 سال از 15 سال اخیر را هیچگونه مالیاتی پرداخت نکرده و در سال 2016 نیز تنها 750 دلار مالیات پرداخته است.

او به ماموران مالیاتی اعلام کرده است بیش از آنکه سود کند، در این مدت زیان دیده است.

«آلن گارتن» وکیل سازمان ترامپ در پاسخ به نیویورک تایمز گفت که «بخش زیادی از مطالبی که مطرح شده، غیرشفاف است».

وی افزود: ترامپ در دهه گذشته ده‌ ها میلیون دلار مالیات به دولت فدرال پرداخت کرده است؛ از جمله اینکه او بعد از اعلام کاندیداتوری ‌اش برای ریاست جمهوری در سال 2015 میلیون ‌ها دلار مالیات داده است.

ترامپ هم بلافاصله بعد از انتشار گزارش ‌ها درباره فرار مالیاتی اش، به این گزارش ‌ها واکنش نشان داده و بار دیگر آنها را «جعلی» عنوان کرد.

وی در نشست خبری خود در کاخ سفید گفت: این اخبار جعلی هستند. من مالیات داده ام و شما اظهارنامه مالیاتی من را وقتی منتشر شد، خواهید دید. آنها تحت بررسی هستند. سازمان مالیاتی من را دوست ندارد!

ترامپ برخی رسانه های آمریکایی از جمله شبکه خبری سی ان ان را به جاسوسی از کارزار انتخاباتی خود متهم کرد.

ترامپ تنها رئیس جمهور آمریکا است که اسناد مالی خود را تاکنون برای عموم مردم منتشر نکرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.