ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با وجود حمایت کم جامعه سیاه‌ پوستان این کشور از وی، برای جلب حمایت رای ‌دهندگان سیاه ‌پوست به تکاپو افتاده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، دونالد ترامپ طی مراسمی با دادن وعده ‌هایی به سیاه ‌پوستان، تلاش کرد تا آرای آنان را به نفع خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده جذب کند. او در عین حال از «گرایش به‌ شدت سوسیالیستی» در جنبش حفاظت از جان سیاهان انتقاد کرد.

رئیس جمهور آمریکا قول داد چنانچه در انتخابات ریاست جمهوری آینده پیروز شود، گام‌ هایی در جهت بهبود زندگی آمریکاییان آفریقایی ‌تبار بردارد. او به سیاه‌ پوستان وعده داد که سه میلیون فرصت شغلی تازه و 500 هزار بنگاه جدید برای آنها ایجاد کند.

ترامپ طی کارزار انتخاباتی در آتلانتا وعده‌ های زیادی به سیاهان داد و تصریح کرد که آنها باید از موقعیت ‌های بهتری برای دسترسی به آموزش و پرورش بهره ‌مند شوند.

او با اشاره به اینکه سیاهان برای آمریکا «اهمیت بسیار بسیار زیادی دادند»، تصریح کرد که 19ژوئن، روزی تاریخی که آخرین برده آمریکایی آزاد شد، باید تعطیل رسمی شناخته شود.

ترامپ مدعی شد که در دوران زمامداری کوتاه خود بیش از جو بایدن در ده‌ ها سال فعالیت سیاسی ‌اش به سیاهان خدمت کرده است. او گفت: «عدالت نژادی زمانی متجلی می‌ شود که جو بایدن از فعالیت در سپهر عمومی کناره بگیرد».

او درباره رقیب انتخاباتی خود جو بایدن همچنین گفت: «او مثل من آمریکاییان سیاه ‌پوست را نمی ‌شناسد». این در حالی است که ترامپ بارها به خاطر اظهارنظرهای جنجالی ‌اش به داشتن دیدگاه‌ های نژادپرستانه متهم شده و مورد انتقاد قرار گرفته است.

سیاه ‌پوستان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری به طور سنتی به حزب دموکرات رای می‌ دهند، زیرا این حزب را در پیکار با نژادپرستی فعال ‌تر می‌ بینند.

ترامپ در سخنرانی خود در آتلانتا در ایالت جورجیا مدعی شد جنبش «زندگی سیاهان ارزش دارد» که در اعتراض به نژادپرستی در صفوف پلیس آمریکا به راه افتاد، «گرایش‌ های افراطی سوسیالیستی» وجود دارد.

ترامپ گفت که پس از ورود به دوره دوم ریاست جمهوری قصد دارد تا گروه ‌های نژادپرست «کوکلوکس کلان» و گروه چپ ‌گرای «اکسیون ضد فاشیستی» آنتیفا را در لیست گروه ‌های تروریستی قرار دهد.

گروه‌های مختلف کوکلوکلس کلان به خاطر پیگرد، آزار و کشتار سیاه ‌پوستان مشهور هستند. کوکلوکس کلان ‌ها با برخی از گروه‌ های راست افراطی در اروپا در ارتباط هستند.

گروه اکسیون ضد فاشیستی در آمریکا گروهی با گرایش چپ تندرو شناخته می‌ شود که با گرایش‌ های راست افراطی مانند باورهای نئونازی، نژادپرستی، یهودی‌ ستیزی و برتری‌ طلبی ملی مبارزه می ‌کند. 

منتقدان می ‌گویند این گروه ‌های چپ ‌گرا سازمانی متشکل ندارند و معلوم نیست ترامپ چگونه می‌ خواهد فعالیت آنها را ممنوع کند.

منتقدان ترامپ می ‌گویند به رغم آمار پایین بیکاری جامعه سیاه پوستان قبل از همه گیری بیشترین آسیب از نظر از دست دان شغل را همین قشر در جریان شیوع کرونا متحمل شده است.

براساس مرکز «روپر» موسسه تحقیقات افکار عمومی آمریکا، در انتخابات سال 2016 ترامپ توانست 8 درصد آرای سیاه پوستان را کسب کند. حمایت از هیلاری کلینتون کاندیدای دموکرات‌ها در این سال 88 درصد بوده است.

نتایج جدید نظرسنجی گالوپ نشان داد که ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا چند درصدی بر آرای جامعه سیاه پوستان در حمایت از ترامپ اضافه شود. با این حال این نتایج نشان داد محبوبیت جو بایدن در انتخابات 2020 کمتر از «باراک اوباما» در بین رای دهندگان سیاه پوست است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.