ارتش آمریکا علنا اعلام کرد که از ترامپ حمایت نمی کند بلکه در کنار ملت آمریکا و قانون اساسی این کشور است.

 

به گزارش جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: سخنان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره وفاداری ارتش پایان«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را شکل می دهد که شروع به اذعان به شکست اش به شکل تدریجی کرده و وکلای مدافعش نیز او را ترک کرده اند. حالا باور حاکم این است که این رئیس جمهور به شیوه رهبر باندهای «آل کاپونی» کار به پایان می رسد و آن محاکمه به دلیل فرار مالیاتی در پی ناتوانی دادگاه ها از محاکمه وی به اتهام جنایت های قتل.

« مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا سه روز پیش در یک فعالیت نظامی گفت:« ارتش آمریکا در نوع خود بی نظیر است و به هیچ پادشاه یا ملکه یا طاغوت یا دیکتاتوری وفادار نیست بلکه به ملت و قانون اساسی آمریکا وفادار است». 

این سخنان در صورتی که در زمانی دیگر و به دور از تنش کنونی در کشور به دلیل اصرار ترامپ بر عدم اذعانش به شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که دو هفته پیش برگزار شد، بیان می شد بسیار عادی و معمولی به شمار می رفت.

بلافاصله پس از این سخنان دفترهای وکلای مدافع پیرامون ترامپ او را تنها گذاشته و دست از او شستند و اعلام کردند که شکایت کردن از نتیجه انتخابات بسیار دشوار است.آخرین وکلای مدافع ترامپ که دست از حمایت وی کشیده و عقب نشینی کردند وکلای مدافعش در ایالت «پنسیلوانیا» مرکز جدل انتخاباتی بودند.

سخنان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تأکیدی بر این است که به آمریکایی ها بگوید که ارتش در کنار رئیس جمهور نیست و از وی حمایت نمی کند بلکه در صف ملت باقی می ماند و به قانون اساسی احترام می گذارد و این کشور به مانند برخی کشورهای آمریکای لاتین نیست که ارتش های آنها از رئیس جمهوری که در قدرت است حمایت می کنند.

ارتش از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون هیچ رئیس جمهوری را رد نکرده و با وی از در تنش وارد نشده است تا آن که دونالد ترامپ آمد. روابط میان ارتش و ترامپ بعد از قتل فجیع« جورج فلوید» شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست یک پلیس سفید پوست در اواخر ماه می تیره شد و ارتش حاضر نشد برای سرکوب معترضان به خیابان ها بریزد و برخی از فرماندهان ارتش پا را فراتر گذاشته و ترامپ را  به ایجاد هرج و مرج در کشور متهم کردند.

خروج ترامپ از کاخ سفید فقط مساله زمان است و وی در 20 ژانویه آینده مقر ریاست جمهوری را به موجب قانون اساسی ترک خواهد کرد.

 سرنوست ترامپ نیز موضوع طبقه سیاسی و به طور خاص طبقه قضایی باقی می ماند. بخش قضایی آمریکا در حال تحقیق در پرونده های مالیاتی ترامپ است و برخی از وکلای دادستانی کل وی را متهم به فرار مالیاتی کرده اند. وکلای مدافعی که در تحقیقات دست دارند بعید نمی دانند که ترامپ مصونیت ریاست جمهوی را از 20 ژانویه از دست بدهد.

برخی از مسئولان بخش قضایی بر این باورند که رئیس جمهور آمریکا سرنوشتی شبیه به رهبر باندهای مافیایی مشهور«آل کاپون» در اوایل دهه هشتاد داشته باشد، در آن زمان بخش قضایی در بازداشت این رهبر به اتهام جنایت قتل صدها نفر شکست خورد؛ وی خرید و فروش مواد الکلی و مخدر را در اختیار داشت اما به اتهام فرار مالیاتی به دام بخش قضایی افتاد. حالا ترامپ نیز به دلیل اقدامات سیاسی اش محاکمه نمی شود بلکه به دلیل فرار مالیاتی محاکمه خواهد شد و این اتهامی است که بخش قضایی آمریکا هرگز با آن تسامح نمی کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی دونالد ترامپ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.