امروز عملیات آزاد سازی موصل به چهاردهمین روز خود رسید؛ این در حالی است که گروه های مردمی وعده داده اند که به زودی وارد شهر «تلعفر» خواهند شد.

نیروهای عراقی در عملیات خود حدود 35 کیلومتر از خاک عراق در جنوب غرب موصل از جمله چندین روستا را آزاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، آسوشیتدپرس گزارش داد: بسیج مردمی عراق اعلام کرد در نخستین روز عملیات آزادسازی محور جنوب غربی موصل، 15 روستا در این منطقه آزاد شد.

نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی)در محور جنوب غربی موصل حمله گسترده ای را از سه محور در منطقه «حضر» شروع کردند. «تلعفر» نیز بخشی از این گستره عملیات بود.

این در حالی است که ده روستا نیز در غرب موصل آزاد شد.

«جعفر الحسینی» سخنگوی گردان های حزب الله عراق تاکید کرده است که نیروهای بسیج مردمی به زودی وارد تلعفر خواهند شد.

وی گفت: «گروه های مقاومت و بسیج مردمی با پیشروی گسترده در محور جنوب غربی موصل، به زودی وارد تلعفر خواهند شد.»

به گفته او، این گروه و دیگر گروه های بسیج مردمی چهار مایل (هفت کیلومتر) به سمت تلعفر پیشروی کرده اند و از موشک های ضد تانک برای تخریب سه خودروی بمب گذاری شده که به سمت آنها می آمدند استفاده کرده اند.

او تاکید کرد که نیروهای ائتلاف هیچ نقشی در این پیشروی آنها ایفا نمی کند.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز گذشته در سخنانی در شهر «آنکارا» در مراسم مربوط به روز ملی ترکیه گفت کشورش در نظر دارد تا شمار نیروهای خود را در نزدیکی مرز عراق تقویت کند. وی مدعی شد اگر نیروهای بسیج مردمی در شهر تلعفر عراق وحشت ایجاد کنند پاسخ ترکیه متفاوت خواهد بود.

یکی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به سخنان مداخله جویانه ترکیه تاکید کرد عملیات آزادسازی شهر تلعفر ارتباطی به ترکیه ندارد.

از سوی دیگر جنگنده های ائتلاف آمریکایی نیز مناطقی را در شهر «تلکیف» به اشتباه هدف قرار دادند که بر اثر آن شماری از سربازان عراقی کشته شدند.

این در حالی است که فرماندهی عملیات آزادسازی نینوا نیز آوارگان را از منطقه «الشوره» نجات داده و از این منطقه به مناطق امن منتقل کرده کرد.

در حالی عملیات موصل فردا وارد سومین هفته خود می شود که هنوز این عملیات در روستاها و شهرک های اطراف موصل در حال انجام است و این عملیات انتظار می رود ماه ها به طول انجامد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.