در 24 ساعت گذشته، نیروهای عراقی مواضع دفاعی خود را در برابر داعش در سه جبهه در موصل به عنوان دومین شهر این کشور تقویت کرده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، در 24 ساعت گذشته، نیروهای ارتش و مردمی عراق موفق شدند در ادامه پیشروی های خود در موصل چندین منطقه راهبردی را از اشغال داعش آزاد کنند.

فرمانده عملیات آزادسازی موصل اعلام کرد که نیروهای عراقی طی 24 ساعت گذشته دستاوردهای زیادی در نبرد با داعش در این شهر به دست آورده اند.

وی در این باره گفت: نیروهای عراقی موفق شدند طی یک روز گذشته 40 محله را در موصل از اشغال داعش خارج کنند.

وی افزود: نیروهای مردمی عراق ضمن آزادسازی مناطقی در جنوب غرب مسیر «تلعفر» به «اشوه»، پرچم این کشور را در این مناطق به اهتزاز درآوردند.

این مقام عراقی در هشتمین هفته این عملیات، از ادامه عملیات پاکسازی مناطق آزاد شده از اشغال داعش خبر داد.

نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) نیز در غرب موصل فعال هستند و تلاش می کنند از ورود تروریست ها به خاک این کشور از مرز سوریه ممانعت به عمل آورند.

این نیروها کنترل یک پایگاه هوایی را در جنوب تلعفر در حدود 60 کیلومتری غرب موصل به دست گرفته اند و برای آزادسازی حومه غربی شهر با کردهای پیشمرگه همکاری دارند.

«جعفر حسینی» سخنگوی نیروهای بسیج مردمی گفت :«هدف اصلی ما کسب اطمینان از این موضوع است که تروریست ها توانایی انجام ضد حملات علیه نیروهای در حال پیشروی ارتش را از دست خواهند داد.»

پیشروی ها در مناطق غربی کُند تر شده است زیرا نیروهای بسیج مردمی در حال پاکسازی روستاها در مقیاس گسترده هستند.

حسینی گفت: «هدف ما تسلط کامل بر مناطق بیابانی در مرز سوریه است.»

«جف دیویس» سخنگوی پنتاگون نیز گفت، داعش به مدت دو سال کنترل موصل را در اختیار داشته است و عراقی ها از زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل، کنترل 15 تا 20 درصد از این شهر را به طور کامل در اختیار گرفته است.

همچنین در 24 ساعت گذشته نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا پنج مورد حملات هوایی با استفاده از 101 مهمات انجام دادند.

این در حالی است که نتایج گزارش گروه موسوم به «تحقیق تسلیحات جنگی» حاکی است داعش استانداردهای مطابق با تسلیحات یک ارتش را برای تولید جنگ افزارهای خود پیش گرفته است.

کارشناسان این مؤسسه اعلام کردند که گروه داعش ماه‌ ها قبل از آغاز عملیات موصل اقدام به تولید هزاران موشک و خمپاره کرده است.

این گزارش پس از بازدید کارشناسان این گروه نظارتی از شش کارخانه تولید سلاح داعش در موصل تهیه شده است.

ارتش عراق برای بازپس‌ گیری موصل از 17 اکتبر تاکنون عملیات گسترده ‌ای را آغاز کرده است.

داعش در سال 2014 کنترل موصل را در اختیار گرفت.

 

 

ترجمه : کریم پورزبید

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.