در حالی که ترامپ همچنان بر طبل تقلب در انتخابات می کوبد معاون او از اواخر هفته گذشته تا کنون در ملأ عام ظاهر نشده است.

 

به گزارش جماران، روزنامه القدس العربی در گزارشی نوشت: «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا،رئیس جمهوری که به پایان دوره ریاست جمهوری اش نزدیک می شود، در یک سفر شخصی در ایالت«فلوریدا» به سر می برد این در حالی است که ترامپ همچنان حاضر نیست شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری را به رسمیت بشناسد.

پنس به جزیره«سانییل» در نزدیکی«فورت مایرز» در ایالت فلوریدا رفته است و تعطیلات خود را در آن جا سپری می کند.

پنس از زمانی که روز چهارشنبه گذشته یعنی همان زمان که ترامپ به زور مدعی شد که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده است برای آخرین بار در کنار ترامپ و در ملأ عام ظاهر شد و از آن زمان دیگر کمتر دیده شده است.

ترامپ و همپیمانانش مدعی هستند که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تقلب شده است اما تا کنون هیچ گونه مدرکی برای این ادعا ارائه نکردند.

پنس اما تلاش کرده است که این اتهام هایی که ترامپ درباره سرقت انتخابات توسط دموکرات ها مطرح کرده را مطرح نکند اگر چه توئیتی منتشر کرد و نوشت:« نبرد را تا زمان شمارش همه آرای قانونی ادامه می دهیم».همین.

پنس از روز پنجشنبه هفته گذشته تا کنون هیچ سخنی به زبان نیاورده است و در جدول کاری اش نیز  از آن زمان به بعد هیچ گونه رخداد عمومی وجود ندارد.

انتظار می رود که پنس بعد از فلوریدا به ایالت«جورجیا» برود.

این در حالی است که وبسایت آمریکایی آکسیوس در گزارشی نوشت: برخی منابع گفتند بر خلاف اندکی از مخالفان، بیشتر افراد نزدیک به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به خوبی می دانند که رقابت انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده است اما هیچ کس نمی خواهد خودش را قریانی کند و تسلیم شکست شود.

این منبع افزود که مشاوران برای ترامپ نتایج احتمالی به راه انداختن چنین نبردهای قضایی را توضیح دادند اما وی اصرار کرد در این راه گام بر می دارد.

اصرار ترامپ بر نبرد قضایی

یک منبع که اخیر با رئیس جمهور آمریکا صحبت کرده است به وبسایت آکسیوس گفت که ترامپ حتی احتمال شکست را نیز بررسی کرد و پذیرفت که نتیجه ممکن برای وی بد باشد و به شکست او منجر شود ولی اصرار کرد که فرایند تقلب بزرگی رخ داده است.

چندین مشاور نزدیک به ترامپ از جمله « دان اسکاوینو» کارشناس رسانه ای و «جانی مکنتی» ارشد کارکنان کاخ سفید وی را تشویق به این کار می کنند.

ولی یکی از منابع نزدیک به ترامپ اعلام کرد که آنها در خفا واقعیت را پذیرفته اند و به خوبی می دانند که دعواهای قضایی به در بسته می خورد و برخی از آنها به دنبال کار جدید رفته اند.

پشت پرده

«کریس لیدل» معاون ارشد کارکنان ترامپ برای هماهنگی سیاست ها، از هفته ها پیش برای انتقال بستر سازی می کند ولی یکی از منابع آگاه به کار لیدل گفت :« اکنون همه چیز متوقف شده است.هیچ کاری نمی کنند».

در این مرحله لیدل باید در زمینه تعیین  اولویت هایی که باید قبل از 20 ژانویه انجام داد فعالیت کند و نیز با وزارت دادگستری برای بازنگری در مجوز های امنیتی مسئولان ترامپ نیز فعالیت کند.

به رغم آن که ستاد تبلیغات بایدن صفحه انتقالی مخصوص به خود را راه انداخته است اما «ایملی مورفی» رئیس اداره خدمات عمومی هنوز اعلام نکرده است که انتقال بایدن رسما کی آغاز می شود و انتقال نیز آغاز نشده است.

هرج و مرج و سرخوردگی

یکی از مسئولان کاخ سفید صحنه ای از هرج و مرج و سرخوردگی را توصف کرد که کارکنان را به ویژه دستیاران کم و سن و سال و فعال در پست های رده پایین فرا گرفته است؛ کارکنانی که نگران آن هستند که بتوانند کار جدیدی پیدا کنند.

این مسئول افزود که چالش در این نهفته است که دنبال کار جدید باشیم در حالی که گمان می رود ما در عمل به امکان پیروزی(ترامپ) باور داشته باشیم.

در همین حال، «کایلی مکنانی»سخنگوی کاخ سفید گفت که «بعد از صحبت کردن با بسیاری از کارکنان بخش غربی کاخ سفید می توانم بگویم که تیم به طور کامل از رئیس جمهور ترامپ حمایت می کند و پشت اوست».

یکی از مشاوران که در جشنی که ترامپ شب روز انتخابات در کاخ سفید برگزار کرد شرکت کرده بود گفت: وقتی دیدم صدرنشینی اش در روزهای بعد از هم متلاشی می شود«ضربه ناگهانی» دریافت کردم.

این مشاور افزود:« آن روز رئیس جمهور به خواب فرو رفت در حالی که فکر می کرد پیروز است. به همه ما احساس خوبی دست داد. به همین دلیل اکنون همه احساس سرخوردگی و سراسیمگی می کنیم.ولی اکنون دیگر کار زیادی نمی شود کرد زیرا بخش بزرگی از مردم کشور تصمیم به انتقال به گزینه ای دیگری گرفتند.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.