جمهوریخواهان برای سرپوش گذاشتن بر عملکرد بد ترامپ در زمینه شیوع کرونا و مرگ بیش از 180 هزار آمریکایی و بیکار شدن میلیون ها نفر در اثر این بیماری بر برقراری نظم و اجرای قانون تمرکز کرده اند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، جمهوریخواهان در شب سوم گردهمایی انتخاباتی شان آمریکایی ها را بین  دو گزینه انتخاب «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای یک دوره دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر یا رویارویی با هرج و مرج در صورت انتخاب «جو بایدن» رقیب دموکرات وی قرار دادند.

سخنگویان جمهوریخواهان در این کنفرانس پیامی درباره قانون و نظم دادند و ترامپ را حامی اجرای قانون در سایه اعتراض های گسترده در آمریکا به تیراندازی پلیس آمریکا به «جاکوب بلیک» شهروند سیاه پوش آمریکایی در ایالت«ویسکانسن» جلوه دادند.

«مایک پنس»معاون ترامپ انتخاب ترامپ برای یک دوره دیگر را برای حفظ قانون،نظم و  دستاوردهای اقتصادی بسیار مهم دانست و هشدار داد که بایدن چیزی جز یک ویترین برای چپ تندرو نیست.

پنس در سخنرانی اش در شب سوم گردهمایی گفت که «واقعیت این است که بسیار دشوار است که در آمریکای جو بایدن در امنیت باشیم».

پس از سخنرانی پنس، ترامپ و «ملانیا» بانوی نخست آمریکا به سکوی سخنرانی ملحق شدند و جمعیت فریاد زد«چهار سال دیگر».

پنس در سخنرانی اش درباره ضرورت توقف خشونت در «میناپولیس» یا «پورتلند» یا کنوشا»تأکید کرد و گفت«قانون و نظم را در خیابان های این کشور برای هر آمریکایی از هر نژاد و عقیده و رنگ اجرا می کنیم».

پنس تلاش کرد که چشم اندازه اقتصاد این کشور را یاد آوری کند و تا حدود زیادی مساله میلیون ها فرصت شغلی که به دلیل شیوع ویروس کرونا از دست رفته است را نادیده گرفت. 

پنس در ادامه گفت: هفته گذشته جو بایدن گفت که معجزه ای در راه نیست ...چیزی که به نظر می رسد جو نمی فهمد این است که آمریکا کشور معجزه هاست و ما در راه درست برای دستیابی به اولین واکسن امن و کارساز برای ویروس کرونا در پایان سال جاری هستیم».

وی افزود:« ترامپ امت ما را در مسیر آزادی و فرصت ها از همان روز اول این دولت قرار داد لیکن جو بایدن آمریکا را در مسیر سوسیالیسم و عقب ماندگی قرار می دهد».

مایک پنس همچنین در سخنان خود به بازسازی ارتش اشاره کرد و گفت: «ما ارتش را بازسازی کردیم، ما هواپیمایی فرستادیم برای داعش و رهبرشان را نابود کردیم بدون اینکه یک آمریکایی کشته یا دچار حادثه شود.»

معاون رئیس‌ جمهور آمریکا  اظهار داشت: تاریخ گواهی می ‌دهد که جو بایدن حتی مخالف عملیات برای از بین بردن اسامه بن لادن بود. این تعجب آور نیست چرا که وزیر دفاع دولت اوباما - بایدن یک بار گفت «جو بایدن تقریبا در بیشتر مسایل سیاست خارجی و امنیت ملی در طول 40 سال گذشته در اشتباه بوده است».

پنس به حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی به ویژه در دوره ترامپ اشاره کرد و گفت: ما در برابر دشمنان و در کنار متحدان خود ایستادیم همچون زمانی که رئیس جمهور ترامپ سفارت آمریکا را به قدس(اشغالی)به عنوان پایتخت (رژیم) اسرائیل منتقل کرد.

وی همچنین به توافق امارات متحده عربی و اسرائیل پرداخت و آن را در زمره افتخارات ترامپ دانست که شرایط لازم را برای به رسمیت شناختن اسرائیل توسط یک کشور عربی پس از 26 سال فراهم ساخته است.

«کارن پنس» همسر مایک پنس نیز ضمن اعلام حمایت خود از دونالد ترامپ گفت: «رئیس جمهور ترامپ و معاون رئیس ‌جمهور مایک پنس، همواره از نیروهای مسلح آمریکا از جمله خانواده ‌های نظامیان در مقیاس قابل توجهی حمایت می ‌کنند.»

«ریچارد گرنل» سفیر پیشین آمریکا در آلمان یکی دیگر از کسانی بود که در سومین شب گردهمایی جمهوری‌ خواهان در حمایت از ترامپ ادعاهای تکراری را در مورد ایران مطرح کرد.

سفیر پیشین آمریکا در آلمان همچنین در دفاع از سیاست‌ های خارجی ترامپ گفت: «14 سال در افغانستان و 12 سال در عراق، جان هزاران نفر از نظامیان و میلیون ‌ها دلار پول مالیات مالیات‌ دهندگان از بین رفت اما کسی اهمیت نمی‌ داد غیر از دونالد ترامپ.» و در ادامه مدعی شد: «در چهار سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ هیچ جنگی رخ نداد. او سربازان ما را به خانه برگرداند، نیروی نظامی ما را بازسازی کرد و توافق ‌نامه ‌های صلح را برای امنیت بیشتر آمریکایی ‌ها امضا کرد.»

سفیر پیشین آمریکا به برخی سیاست ‌های آمریکا در جهان اشاره کرد و گفت: «بعد از پایان جنگ سرد دموکرات‌ ها و جمهوری خواهان با توهم اینکه جهان شروع به شبیه ‌سازی با آمریکا خواهد کرد، شروع به جهانی ‌سازی نامحدود کردند. چین را وارد تجارت جهانی کردند، دموکراسی را وارد عراق کرد و با ایران به توافق هسته‌ ای رسیدند و توافق پاریس را امضا کردند. اما کاری برای آمریکایی‌ ها انجام ندادند.»

ریچارد گرنل در ادامه گفت: «جمعیت در واشنگتن دی ‌سی فکر می ‌کنند وقتی دونالد ترامپ را «ناسیونالیست» می ‌نامند، به او توهین می‌ کنند. گویی رئیس جمهور آمریکا قرار نیست سیاست خارجی را براساس منافع ملی آمریکا پایه‌ گذاری کند.»

سفیر پیشین آمریکا در آلمان، ضمن انتقاد به عملکرد بایدن در سال‌ های پیشین گفت: «جو بایدن 48 سال پیش وارد سیاست آمریکا شد. او همیشه برای کاندیداتوری ریاست جمهوری رد می‌ شد. زمانی که جو بایدن یک ایده جدید می ‌گوید شما باید از خودتان بپرسید که چرا او در این 48 سال آن را عملی نکرد.»

«کیت کلاگ» مشاور امنیت ملی معاون رئیس‌ جمهور آمریکا هم ضمن دفاع از عملکرد دونالد ترامپ در بخش نظامی گفت: «ترامپ تروریست ‌هایی چون رهبر داعش را در خاورمیانه از بین برد.»

«کیلی مک‌ اننی» معاون مطبوعاتی کاخ سفید یکی از سخنران سومین شب گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان ضمن حمایت از دونالد ترامپ، گفت: «من یک دختر 9 ماهه دارم و تصمیم گرفتم برای این رئیس‌ جمهور کار کنم. من می‌ خواهم که دختر من در دوران ریاست‌ جمهوری دونالد ترامپ بزرگ شود.»

«کلین کانوی» مشاور کاخ سفید که پس از استعفا از سمت خود به زودی کاخ سفید را ترک می‌ کند، در حمایت از دونالد ترامپ گفت: «حضور یک زن در نقش رهبری هنوز هم می ‌تواند غیرعادی به نظر برسد اما برای دونالد ترامپ چنین نیست. رئیس جمهور به من کمک کرد تا موانع پیش رویم را در دنیای سیاست بشکنم.»

«جک برور» بازیکن آمریکایی آفریقایی‌ تبار پیشین لیگ ملی فوتبال آمریکایی، در سومین شب گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان با حمایت از ترامپ گفت: «من می ‌دانم نژادپرستی چگونه است و آن را مستقیم دیده‌ ام. در آمریکا آن هیچ شباهتی به رییس جمهور ترامپ ندارد و از تصویری که رسانه‌ ها ترسیم کرده ‌اند، خشمگینم.»

«مدیسون کاوتورن» کاندیدای کنگره از کارولینای شمالی که بر اثر تصادف معلول شده، طی سخنانی در حمایت از دونالد ترامپ گفت:« شما می ‌توانید در مقابل خدا زانو بزنید اما برای پرچم ما بایستید. برای جمهوری ما یک طرفدار باشید. همانطور که من ایستاده‌ ام.»

«لارا ترامپ» همسر «اریک ترامپ» و عروس رئیس جمهور آمریکا نیز ضمن حمایت خود از رئیس ‌جمهوری پدرشوهرش گفت: «ما به سمت بحرانی ‌ترین انتخابات در تاریخ مدرن می ‌رویم، این فقط انتخابی بین جمهوری ‌خواه و دموکرات یا چپ و راست نیست. این انتخاباتی است که در آن تصمیم خواهیم گرفت تا آمریکا را آمریکا نگهداریم.»

به نظر می رسد جمهوری خواهان برای رای آوردن در انتخابات به سیم آخر زده اند و به هر ادعایی متوسل می شوند. 

جمهوری خواهان حتی قانون را نقض کرده و کارکنان دولت فدرال را با نقض قانون 1939 وارد برخی فعالیت های سیاسی ممنوعه می کنند. این نقض قانون تا جایی پیش می رود که همسر ترامپ از خود کاخ سفید به نفع همسرش سخنرانی می کند.

گردهمایی ملی جمهوری خواهان از دوشنبه آغاز و تا پنج ‌شنبه ادامه دارد.

ترامپ در چهارمین و آخرین شب این گردهمایی سخنرانی خواهد کرد. در حالی که کمتر 70 روز تا رای گیری 3 نوامبر (13 آبان) باقی مانده ترامپ در نظرسنجی ها از رقیب دموکراتش عقب است.

وی این روز‌ها به دلیل شیوع کرونا، تبعات این ویروس بر اقتصاد و اعتراضات مردمی علیه نژادپرستی، با مشکلات بسیاری روبرو است.

ازسوی دیگر، دموکرات ها بر این باورند که تمرکز ترامپ بر قانون و نظم تلاش برای دور کردن نگاه ها و توجه ها از عملکرد بسیار بد وی در زمینه شیوع کرونا  است که تا کنون بیش از 189 هزار آمریکایی را به کام مرگ برد و میلیون ها نفر را نیز بیکار کرد.

در تحولی دیگر، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه خواستار انجام آزمایش مواد مخدر از جو بایدن، رقیب دموکرات خود پیش از سه مناظره انتخاباتی شد.

رئیس جمهوری ایالات متحده که بنا به نظرسنجی ها از جو بایدن عقب افتاده است در مصاحبه با هفته نامه «واشنگتن اگزمینر» گفت که عملکرد جو بایدن در جریان مناظره های رقابت مقدماتی حزب دموکرات ناگهان بهبود یافته بود.

این درخواست دونالد ترامپ در حالی مطرح می شود که کارزار انتخاباتی نامزد جمهوریخواهان طی هفته های گذشته بارها سلامت ذهنی رقیب خود را زیر سوال برده است.

به گفته دونالد ترامپ از هر دو نامزد پیش از مناظره ها باید آزمایش مواد مخدر گرفته شود. چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا افزوده است که خود او روزانه یک قرص آسپیرین مصرف می کند.

دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز در آستانه مناظره با هیلاری کلینتون پیشنهاد کرده بود که از او و رقیبش پیش از رویارویی در برابر دوربین های تلویزیونی آزمایش مواد مخدر گرفته شود.

رئیس جمهوری کنونی آمریکا و رقیب دموکراتش قرار است پیش از رای گیری در روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) سه بار با یکدیگر مناظره کنند. اولین مناظره انتخاباتی آنها قرار است روز ۲۹ سپتامبر (هشتم مهر) در شهر کلیولند در ایالت اوهایو برگزار شود.

مایک پنس و کامالا هریس، نامزدهای سمت معاونت ریاست جمهوری نیز قرار است یک بار با یکدیگر مناظره کنند.

برخی از مشاوران کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ طی روزهای گذشته از پیامدهای احتمالی راهبرد کنونی این کارزار برای زیر سوال بردن سلامت ذهنی رقیب ابراز نگرانی کرده بودند. به گفته آنها زیر سوال بردن توانایی های ذهنی جو بایدن ممکن است باعث شود که سطح انتظارات از عملکرد جو بایدن در مناظره ها و رویدادهای انتخاباتی کاهش یابد و به این ترتیب ارزیابی ها از عملکرد او در هر صورت بهتر از آنچه که رای دهندگان انتظار دارند باشد.

سخنرانی جو بایدن در گردهمایی هفته گذشته دموکرات ها نیز در همین راستا از نظر اکثر تحلیلگران فراتر از انتظارها بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.