ترامپ بزرگترین حامی مالی ستاد تبلیغاتی خود را متهم کرده است که پول کمی برای انتخاب دوباره اش به عنوان رئیس جمهور هزینه کرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، جمهوریخوان برجسته آمریکایی در پی فحش و بد و بیراه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور به «شیلدون ادیلسون» میلیارد و بزرگترین حامی مالی ستاد تبلیغات انتخاباتی ترامپ،  نسبت به عواقب این اقدام به شدت احساس نگرانی می کنند.

رزونامه پولیتیکو به نقل از برخی منابع نوشت که ادیلسون 87 ساله با ترامپ تلفنی برای رایزنی درباره حمایت از اقتصاد ملی در اوضاع شیوع کرونا صحبت کرد اما ترامپ شروع کرد به فحش دادن به او کرد و به شدت وی را به دلیل «کم بودن» مبلغی که ادیلسون برای انتخاب دوباره ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در انتخابات آینده این کشور کمک کرده است، توبیخ کرد.

به گفته این منابع ادیلسون ترجیح داد با ترامپ بحث نکند.

ادیلسون که یکی از بزرگترین سرمایه گذاران بین المللی در کازینوها به شمار می رود و ثروتش بیش از 30 میلیارد دلار تخمین زده می شود می تواند به جمهوری خواهان مبلغی بالغ بر 100 میلیون دلار کمک کند.

این در حالی است که بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی، 87 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020، نتایج نظرسنجی ‌ها نشان می ‌دهد که تا امروز «جو بایدن» کاندیدای حزب دموکرات با 6.4 درصد از دونالد ترامپ رقیب جمهوری خواه خود پیشی گرفته است.

براساس گزارش موسسه نظرسنجی «ریل کلیر پولیتیکس» که روزانه آمار کلیه نظرسنجی‌ های صورت گرفته رسانه‌ های آمریکا درباره انتخابات این کشور و میانگین آنها را ارائه می‌ کند، بایدن با 49.4 درصد امتیاز از ترامپ با 42 درصد پیش است.

رسانه ‌های معتبر آمریکا هم در نظرسنجی ‌های جداگانه از پیشتازی جو بایدن نسبت به دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 خبر می ‌دهند.

بر اساس نظرسنجی ‌های پایگاه خبری «هیل» بایدن 43 درصد و ترامپ 40 درصد، هفته نامه اکونومیست بایدن 49 درصد و ترامپ 40 درصد، موسسه محافظه کار راسموسن  بایدن 48 درصد و ترامپ 45 درصد، مرکز تحقیقاتی امرسون بایدن 50 درصد و ترامپ 46 درصد، شبکه خبری سی ان بی سی  بایدن 51 درصد و ترامپ 42 درصد و دانشگاه هاروارد بایدن 55 درصد و ترامپ 45 درصد را نشان می‌ دهد.

رفتار‌های رئیس جمهور آمریکا باعث شده است جمهوری خواهان هم از دونالد ترامپ دلسرد شوند و تمایلی به رای دادن به او نداشته باشند. شاید نحوه مدیریت ترامپ در بیماری کرونا یکی از دلایل باشد.

بروز بحران کرونا، همچنان مقامات کاخ سفید را با چالش مواجه ساخته است. کرونا تاکنون منجر به مرگ بیش از 164 هزار نفر از شهروندان آمریکا شده است که اقتصاد این کشور را فلج کرده و در مورد سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری نیز تردید‌ها و گمانه‌ زنی‌ های بسیاری پدید آورده است.

رئیس جمهور آمریکا که گویا خطر را احساس کرده، به وعده وعیدها پس از پیروزی در انتخابات متوسل شده است.

وی در تازه ترین کنفرانس مطبوعاتی خود در نیوجرسی ادعا کرد که اگر در انتخابات ماه نوامبر برنده شود، سریعا بر سر برنامه اتمی، با تهران و پیونگ یانگ توافق می‌ کند. ترامپ ادعا کرد که ایران دنبال دستیابی به توافق است اما نه با او‌، بلکه با بایدن.

ترامپ افزود که پیروزی او در انتخابات نوامبر، «آخرین چیزی است» که چین، روسیه و ایران می‌ خواهند. او مدعی شد که اگر ایران و چین با بایدن به توافق برسند، صاحب آمریکا خواهند شد.

او در بخشی از کنفرانس عنوان کرد که اگر در سال 2016 رئیس جمهور نمی ‌شد، آمریکا وارد جنگ با کره شمالی می ‌شد: «... همه می ‌گفتند ترامپ ما را به جنگ می ‌کشاند... نخیر؛ درست برعکس.»

ترامپ انتخابات پستی را نیز یک خطر جدی برای جعل آراء و تقلب خواند و گفت که دخالت خارجی در این شیوه انتخاباتی نیز راحت ‌تر خواهد بود. 

او بار دیگر با حمله لفظی به جو بایدن گفت: «چین دوست دارد ما انتخاباتی داشته باشیم که ترامپ در آن به «جو بایدن خواب ‌آلود» می ‌بازد.... خوابش را ببینند که کشور ما را تصاحب کنند.»

ترامپ 4 ماه پیش مشابه این سخنان را درباره ایران گفته بود: «ایران منتظر پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست تا آمریکا را تصاحب کند.»

او بارها ادعا کرده که فشار حداکثری به ایران موفق عمل کرده و باعث شده که ایران به دنبال مذاکره باشد. 

سخنان ترامپ به موازات انتشار بیانیه مرکز ملی ضد جاسوسی آمریکا ادا شده ‌اند. رئیس این مرکز مدعی شده روسیه، چین و ایران با انتشار اخبار جعلی و اطلاعات غلط و گمراه ‌کننده، در صدد تاثیرگذاری بر رای ‌دهندگان آمریکایی هستند.

در این بیانیه آمده که چین ترجیح می ‌دهد ترامپ شکست بخورد چون چینی‌ ها جمهوری خواهان را غیرقابل پیش ‌بینی می‌ دانند.

دو روز قبل آمریکا اعلام کرد که برای معرفی عاملان مداخله در انتخابات آمریکا، پاداشی نقدی  بالغ بر مجموعا 10 میلیون دلار تعیین کرده است. در همین زمینه، وزارت خارجه آمریکا، ارسال پیامک ‌های گروهی به شماری از شهروندان روسی و ایرانی را تایید کرده است.

ترامپ در حالی به توافق سریع با کره شمالی در صورت پیروزی مجدد اشاره کرده که ملاقات ‌هایش با «کیم جونگ اون» در سنگاپور و تایلند ناکام مانده‌ اند. اون در اولین دیدار در سنگاپور آمادگی اصولی برای خلع سلاح اتمی کشورش را ابراز کرد، اما در دیدار هانوی، ترامپ از لغو تحریم‌ های اقتصادی علیه پیونگ یانگ سر باز زد و مذاکره شکست خورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.