سخنگوی الحشد الشعبی در کنفرانسی مطبوعاتی در بغداد گفت که نیروهای الحشد الشعبی در ساعت های نخست از آغاز عملیاتش در استان «نینوا» 10 روستا را آزاد کردند.

الحشد الشعبی اعلام کرد که در ساعت های نخست آغاز عملیات الحشد در غرب موصل 10 روستا از عناصر گروه تروریستی داعش پاک سازی شدند.

به گزارش جماران به نقل از موازین نیوز، « احمد الاسدی» سخنگوی الحشد الشعبی در کنفرانسی مطبوعاتی در بغداد گفت که نیروهای الحشد الشعبی در ساعت های نخست از آغاز عملیاتش در استان «نینوا» 10 روستا را آزاد کردند.

وی افزود که این محور یعنی محور غرب موصل شامل شهرها ، غارها و دشت هایی است که باندهای تروریستی همچنان در آنها پایگاه هایی دارند.

الاسدی تصریح کرد که نیروهای الحشد الشعبی پس از آزادی و پاک سازی هر روستایی در منطقه و از بین بردن بمب ها، ساکنان آن روستاها را در خانه های شان ابقا کرده و نیازهای شان را تامین کردند.

عملیات الحشد الشعبی در محور غربی موصل امروز آغاز شد.

در تحولی دیگر ارتش عراق اعلام کرد که شهرک «الشوره» در جنوب موصل را از عناصر داعش بازپس گرفته شد.

ارتش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که الشوره به طور کامل آزاد شد و پرچم عراق بر فراز همه ساختمان های دولتی به اهتزاز درآمد.

در این بیانیه آمده است که نیروهای عراقی از چهار محور در جنوب موصل به هم رسیدند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین نیز از منطقه «قراقوش»در شرق موصل گفت که نیروهای عراقی در حومه شهر «الحمدانیه»به شدت با عناصر گروه تروریستی داعش درگیر شدند.

این خبرنگار افزود که نیروهای عراقی همچنین پاک سازی شهر الحمدانیه از بمب هایی که گروه تروریستی داعش به جای گذاشت را ادامه می دهند.

از طرفی دیگر، گروه تروریستی داعش برخی از غیرنظامیان در روستاهای اطراف شهر«دیرالزور» در سوریه را وادار به تخلیه خانه های شان کرد تا عناصر فراری خود از موصل و خانواده های آنها را در این خانه ها جای دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.