سازمان ملل اعلام کرد که گروه تروریستی داعش نزدیک به 8 هزار خانواده عراقی را از اطراف شهر«موصل»ربوده و آنها را به داخل شهر برد.

گروه تروریستی داعش برای ایجاد سپر انسانی در مقابل حملات به این گروه در موصل، 8هزار خانواده عراقی را ربود.

به گزارش جماران به نقل از المیادین، سازمان ملل اعلام کرد که گروه تروریستی داعش نزدیک به 8 هزار خانواده عراقی را از اطراف شهر«موصل»ربوده و آنها را به داخل شهر برد.

سازمان ملل تاکید کرد که داعش قصد دارد از این افراد به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

سازمان ملل همچنین تاکید کرد که داعش هفته گذشته 232 نفر را در نزدیکی موصل به قتل رساند.

در همین حال، هواپیماهای ارتش عراق برج های مراقبت و فرماندهی داعش در منطقه «الشوره» در جنوب موصل را منهدم کردند.

در تحولی دیگر، نزدیک به 3هزار خانواده از مناطق «العریج» ، الشوره و کمربند «القیاره» به دلیل آتش سوزی کارخانه گوگرد و آتش سوزی چاه های نفتی به دست داعش آواره شدند.

از سوی دیگر، نیروهای پیشتاز الحشد الشعبی برای گشودن جبهه غرب موصل در چارچوب عملیات آزادی موصل به این منطقه رسیدند.

«احمد الاسدی»سخنگوی الحشد الشعبی نیز گفت که «حیدر العبادی»نخست وزیر و فرمانده کل قوای عراق، الحشد الشعبی را به شکل رسمی مکلف به کنترل محور غربی در طرح آزادی موصل کرد.

الاسدی افزود که یکی از دلایل مهم این اقدام این است که هزاران نفر از مردم مناطقی که قرار است آزاد شوند آماده مشارکت در عملیات هستند.

الاسدی افزود که حیدر العبادی فرمانده کل قوا از زمان تدوین طرح آزادی موصل ما را ملکف به بر عهده گرفتن محور غربی موصل کرد.

وی افزود که این محور شریان حیاتی خطوط امداد داعش از«الرقه»سوریه و موصل و نیز «تلعفر»، صحرای شرق «الرمادی» و شمال «صلاح الدین»است و نیز چندین شهر را در بر می گیرد که پایگاه های اساسی داعش به شمار می روند از جمله «الحضر»،«البعاج»، «محلبیه» و تلعفر و ده ها روستا و غار و دشت و نیز این محور پشتیبانی نیروهای امنیتی به شمار می رود که از جنوب به سمت موصل در حرکت هستند و با کنترل کامل آن موصل به محاصره کامل در می آید.

الاسدی در ادامه گفت که الحشد الشعبی مقدمات آزادی این محور را بر اساس طرح مورد توافق با عملیات مشترک و مورد تایید فرمانده کل قوا را کامل کرده است و هزاران نفر از مردم مناطقی که قرار است آزاد شوند در این عملیات مشارکت می کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.