جو بایدن آماده می شود تا به سرعت حرکت کند و تیم انتقالی اش به کاخ سفید را سریعا اعلام کند.

 

به گزارش جماران به نقل از شبکه سی ان ان، تیم جو بایدن همچنین خود را برای واقعیتی آشکار آماده می کند: اگر پیروز شود، باید برای حقانیت پیروزی اش بجنگد.

در همین حال، مشاوران وی در پشت صحنه فشارهایی ایجاد کرده اند تا از طرفداران وی - و از همه مهمتر جمهوری خواهان - برای تأیید صحت انتخابات کمک بگیرند.

یک فرد آشنا به برنامه های بایدن گفت که بایدن صبر نمی کند تا چالش های حقوقی ترامپ تمام شوند بلکه قصد دارد بلافاصله به حالت رئیس جمهور منتخب درآید تا از هر اقدامی جلوگیری کند.

تیم انتقالی بایدن ماه ها در پشت صحنه کار کرده است، اما به دنبال زیر سوال بردن مشروعیت انتخابات توسط ترامپ، از نظر مشاوران بایدن، سریع باید وارد عمل شد.

بایدن نیاز دارد تا حمایت شاخه ‌های مختلف حزب دموکرات و نیز رای‌ دهندگان از هر دو حزب جمهوری ‌خواه و دموکرات را پیش از ادای سوگند به دست آورد.

«تد کاوفمن» سناتوری که قوانین انتقال قدرت به ریاست جمهوری را نوشته است و سال ‌ها مشاور جو بایدن بوده، اوایل سال جاری در صدر تیم انتقالی بایدن قرار گرفت.  

او کارش را زود شروع کرد و در ماه مارس با اعضای بالقوه مورد نیاز تیم که قرار بود در جهت سازماندهی دستگاه رهبری احتمالی بایدن تلاش کنند تماس گرفت. این تیم شش نفره در ماه ژوئن کار خود را شروع کرد. 

با توجه به این که  کاوفمن در برخوردش به «گونا‌گونی ایدئولوژی ‌ها» اولویت می ‌دهد؛ شخصیت ‌های مترقی، اساتید دانشگاه و حتی اعضای حزب جمهوری ‌خواه نیز به تیم بایدن پیوسته‌ اند. 

منابع مطلع در ماه سپتامبر به نشریه پولیتیکو گفتند که احتمالا تا روز ادای سوگند بایدن، حدود 350 نفر در تیم او استخدام خواهند شد. 

«الکساندر مکلِر» معاون ستاد کاوفمن درسنا به پولیتیکو گفت افرادی که «به موقعیت خود اولویت می ‌دهند» استخدام نخواهند شد.  

مکلر در مورد برنامه‌های کاوفمن گفت: «او از همان ابتدا روشن کرد که با افرادی که ثابت قدم نیستند میانه ‌ای ندارد.» 

از آن هنگام چند تن از مقامات سابق دستگاه رهبری اوباما که هم با بایدن کار می کردند و هم با کاوفمن، در تیم انتقالی بایدن استخدام شده اند. 

«یوهانس آبراهام» که پیشتر در دوره ریاست جمهوری اوباما در اداره أمور حقوقی کاخ سفید کار می ‌کرد، وظیفه مدیریت و امور روزمره تیم انتقالی بایدن را برعهده دارد. «جفری زینتز» اقتصاددان و مشاور سابق تیم اوباما نیز عضو هیات مدیره تیم انتقالی بایدن است و «آوریل هِینز» معاون مشاور امنیت ملی اوباما در میان اعضای تیم انتقالی است. 

همچنین «گوتام راگوان» مدیر مشارکت عمومی در دستگاه رهبری اوباما و دیگر قانونگزاران مترقی همراه با کارمندان «الیزابت وارن» کاندیدای سابق حزب دموکرات در انتخابات جاری و «پیت پوتیجیج» نیز در تیم بایدن هستند. 

«باب مک دونالد» وزیر مسئول امور سربازان سابق ارتش که عضو حزب جمهوری‌ خواه است و نیز «سیندی مک‌ کین» بیوه جان مک‌ کین، سناتور جمهوری ‌خواه در میان اعضای تیم مشورتی کابینه انتقالی بایدن قرار دارند.  

در حالی که شمارش آرا در چند ایالت کلیدی -که نتیجه آنها در پیروزی هر یک از دو کاندیدا بسیار تعیین کننده است - هنوز ادامه دارد، بایدن از حامیان خود خواسته است صبور باشند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه ‌شنبه به پایان رسید و شمارش در چند ایالت سرنوشت ساز همچنان ادامه دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.