ترامپ قصد دارد در صورت انتخاب دوباره به عنوان رئیس جمهور آمریکا تغییرات گسترده ای را در دولتش انجام دهد.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه پولیتیکو، منابع آمریکایی اعلام کردند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در صورت برنده شدن دوباره در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تغییرات گسترده ای در دولتش انجام می دهد.

برخی منابع گفتند که این تغییرات در درجه نخست شامل برکناری مسئولان بلندپایه در وزارت بهداشت و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) می شود.

این منابع تأکید کردند که به احتمال زیاد«الکس آزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی،«رابرت ردفیلد» مدیر مراکز مبارزه و پیشگیری از بیماری ها،«جینا هاسپل» مدیر سیا و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا از مقام خود برکنار می شوند.

منابع آمریکایی تأکید کردند که این تغییرات «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا و «استیفن منوچین» وزیر خزانه داری و نیز «مایک پمپئو» وزیر خارجه را شامل نمی شود.

در مقابل، «جود دیری»معاون سخنگوی کاخ سفید گفت که دولت آمریکا قصد ندارد درباره تغییرات در تیم های خود در حال حاضر اظهار نظری کند.

پیش از این وبسایت «اکسیوس»به نقل از برخی منابع نوشته بود که ترامپ قصد دارد در صورت انتخاب دوباره به عنوان رئیس جمهور آمریکا هاسپل و اسپر را برکنار کند.

این در حالی است که رویترزدر گزارشی نوشت: در حالی که فقط یک روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است «جو بایدن»کاندیدای دموکرات ها از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سایه نگرانی شدید آمریکایی ها از کرونا، همچنان با فاصله زیاد پیشتاز است.

با وجود این ترامپ همچنان تلاش می کند در ایالت های سرنوشت ساز با بایدن رقابت خود را برای رسیدن به کاخ سفید ادامه دهد.

در سایه ادامه بحران کرونا در آمریکا، بایدن پیشتازی خود بر ترامپ را  در سطح کشور طی ماه های اخیر ادامه داد.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی که توسط«رویترز/اپسوس» در 27 تا 29 اکتبر انجام شد بایدن با 51 درصد از ترامپ پیشتاز است.ترامپ در این نظرسنجی 43 درصد را از آن خود کرده است. 

با وجود این ترامپ در ایالت های سرنوشت ساز که آرای الکترال کافی را به وی برای پیروزی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری را می دهند، به بایدن نزدیک است. هر کاندیدا باید 270 رای الکترال را به دست آورد تا بتواند در انتخابات پیروز شود.

بر اساس این نظر سنجی سرنوشت رقابت در ایالت های«فلوریدا،کارولینای شمالی و آریزونا» مشخص نشده است و در ایالت «پنسیلوانیا» نیز ترامپ 5 درصد از بایدن عقب است و در ایالت های «میشیگان و ویسکانسن» نیز 9درصد از بایدن عقب تر است. ترامپ با کسب آرای الکترال در این سه ایالت در سال 2016 توانست «هیلاری کلینتون» کاندیدای دموکرات ها را که در آرای مردمی پیروز شده بود، شکست بدهد.

ترامپ بدون آرای ایالت های میشیگان و ویسکانسن و در صورتی که همه آرایی که در ایالت های دیگر در سال 2016 را به دست آورده بار دیگر به دست آورد می تواند بار دیگر برنده  انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود.

از سوی دیگر، دلیل عقب ماندن ترامپ در نظرسنجی ها کاهش حمایت دو قشر بزرگ در پایگاه رای دهندگانش است که وی را در سال 2016 پیروز کردند این دو قشر سفیدپوستانی که مدرک  تحصیلی دانشگاهی ندارند و افراد مسن و نیز شهروندانی هستند که با شیوه رسیدگی ترامپ به بحران کرونا مخالف هستند.

در همین حال، ترامپ و بایدن آخرین قصد دارند آخرین تلاش ها و اقدامات خود را در ایالت های کلیدی و مهم برای جذب آرای رای دهندگان انجام دهند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور قصد دارد روز دوشنبه با سفر به چهار ایالت کلیدی کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین در چند گردهمایی شرکت کند.

کاندیدای جمهوریخواهان در حالی که مانند چهار سال پیش در نظرسنجی ها از رقیب دموکرات خود عقب افتاده امیدوار است تا بتواند بار دیگر شگفتی آفرین باشد. او در جریان گردهمایی های انتخاباتی روز یکشنبه خود پیش بینی کرد که «موج» آرای جمهوریخواهان برای چهار سال دیگر وی را راهی کاخ سفید خواهد کرد.

رئیس جمهوری ایالات متحده قرار است آخرین گردهمایی روز دوشنبه خود را در ایالت میشیگان برگزار کند. او در سال ۲۰۱۶ با شکست هیلاری کلینتون در این ایالت غرب میانه آمریکا توانست زمینه پیروزی خود در کالج الکترال را فراهم کند.

در مقابل جو بایدن، کاندیدای حزب دموکرات در آخرین روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قرار است وقت و انرژی خود را بیش از هر ایالتی بر روی جلب نظر رای دهندگان در پنسیلوانیا متمرکز کند. معاون پیشین باراک اوباما امیدوار است تا با غلبه بر دونالد ترامپ در این ایالت کلیدی مسیر خود برای پیروزی در کالج الکترال را هموار کند. دونالد ترامپ چهار سال پیش موفق شد تا هیلاری کلینتون را در پنسیلوانیا شکست دهد.

دونالد ترامپ در صورت شکست در انتخابات روز سه شنبه از زمان «جورج بوش پدر» اولین رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود که برای دو دوره پیاپی ساکن کاخ سفید نشده است.

جو بایدن روز یکشنبه در جمع هوادارانش در شهر «فیلادلفیا» در پنسیلوانیا ضمن تاکید بر اهمیت تک تک آراء گفت: «دونالد ترامپ دور قبل از مجموع شش میلیون رای توانست با کسب تنها ۴۴ هزار رای بیشتر در پنسیلوانیا پیروز شود. هر رای مهم است!»

در مقابل دونالد ترامپ در گردهمایی طرفدارانش در ایالت فلوریدا از دموکرات ها به دلیل تمرکز بر شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد. سخنان او باعث شد تا هوادارانش شعار «فائوچی را برکنار کن!» سر دهند. «آنتونی فائوچی» متخصص بیماری های واگیردار از راهبرد دولت دونالد ترامپ برای جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» انتقاد کرده است.

دونالد ترامپ در واکنش به شعار هوادارانش گفت: «اجازه بدهید تا پس از انتخابات کمی صبر کنم!»

شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده تاکنون جان بیش از ۲۳۰ هزار نفر را گرفته است. بسیاری از رای دهندگان به علت شیوع این ویروس در این دوره از انتخابات ترجیح داده اند تا از طریق ارسال آرای خود با پست در رای گیری شرکت کنند.

برخی از دفاتر و فروشگاه های چند شهر آمریکا روز یکشنبه از بیم وقوع ناآرامی های پس از انتخابات تخته هایی را بر روی درها، پنجره ها و ویترین ها نصب کردند تا از آسیب احتمالی به این اماکن جلوگیری کنند. دونالد ترامپ روز یکشنبه گزارش های منتشر شده مبنی بر اینکه قصد دارد در صورت ابهام در نتیجه انتخابات پیروزی خود را اعلام کند تکذیب کرد. وی با این حال افزود که با پایان رای گیری وکلای کارزار انتخاباتی اش آماده پیگیری های حقوقی هستند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.