قاضی آمریکایی فرمان حذف پیام‌ رسان چینی «وی‌ چت» را به حالت تعلیق درآورد.

 

به گزارش جماران، یک قاضی آمریکایی با درخواست گروهی از کاربران وی ‌چت در آمریکا برای تعلیق اعمال محدودیت ‌های دولت‌ فدرال علیه این پیام رسان چینی موافقت کرد.

قاصی «لورل بیلر» در کالیفرنیا در حکمی گفت که اقدام دولت مغایر متمم اول قانون اساسی آمریکا در حق آزادی بیان و آزادی رسانه ‌ها است و با اقدام دولت در ممنوعیت این برنامه، بستر ارتباطی کاربران آن از بین می ‌رود.

قاضی پرونده استدلال کرده که اگر چه شواهد در مورد تهدید امنیت ملی از سوی چین (در مورد فن آوری و فن آوری تلفن همراه) قابل توجه است، اما این شواهد در مورد وی‌چت نسبتا کم است.

البته این حکم بدوی است و هنوز نهایی نشده است.

این حکم درست پس از آن صادر شد که که تیک تاک دیگر شرکت چینی با دو شرکت آمریکایی «اورکل و والمارت» به توافق رسید تا به ادامه کار خود در آمریکا امیدوار باشد. تیک تاک هم که یک شبکه اجتماعی ویدئو-محور است و به ویژه پس از آغاز همه‌ گیری ویروس جدید کرونا بسیار شهرت یافته است.

وی‌ چت یک پیام‌ رسان محبوب در سراسر جهان است که در آمریکا در میان بسیاری از چینی‌ های آمریکایی برای ارتباط با دوستان، خانواده، مشتریان و ارتباط‌ های تجاری مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این برنامه متعلق به شرکت چینی «تنست» است.

وزارت بازرگانی آمریکا اخیرا اعلام کرد که اپلیکیشن ‌های چینی تیک ‌تاک و وی ‌چت را از اپ استورهای آمریکایی مانند پلی استور گوگل و اپ استور اپل حذف می‌ کند.

آمریکا این اپلیکیشن را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور توصیف کرده است. کمپانی وی چت و دولت چین قویا ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا را رد کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.