به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار دست اندرکاران برگزاری سالگرد واقعه صحرای طبس افزود: شکست و پیروزی در تمامی مباحث بشری وجود دارد اما مطمئنا پیروز واقعی رهروان سیر الی الله هستند.
وی گفت: در هدف سیر الی الله به هر میزان که موفقیت کسب شود، پیروزی است و اگر کسی موفق به کسب ایمان شود اگر تمام دنیا را کفر در برگیرد، باز هم پیروز است.
امام جمعه بیرجند اظهار داشت: بخش دیگر غلبه ها نقش فیزیکی دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت و وظیفه انسان عاقل و عادل این است که نقش خود را در صحنه های فیزیکی انجام دهد اما انسان با ایمان هرچه پیش آید را پیروزی می داند زیرا توفیق ایمان دارد.
وی تصریح کرد: هر غلبه ای براساس معادلاتی خاص رقم می خورد و این شرط جنگ است اما وقتی دست خدا در کار باشد، تمامی این معادلات به هم می خورد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: آمریکاییان حتی مسیر باد را برای حمله به ایران محاسبه کرده بودند و از طرفی بنی صدر هم با آنها بود و همه چیز را تمام شده می دانستند ولی دست خدا تمام این معادلات را در صحرای طبس به هم زد.
وی ادامه داد: در فتنه 88 هم انگلیس، آمریکا، صهیونیسم و فرانسه همه چیز را تمام شده می دانستند اما با تمامی شیطنت ها ورق برگشت و وزیر خارجه انگلیس در گفت و گو با یکی از خبرنگاران گفت انگار خدا هم ایرانی بود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کودتای نوژه از دیگر واقعیت های رخ داده در همین مسیر است گفت: وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد واقعه طبس که در روزنامه جمهوری اسلامی آن زمان منتشر شد گفته بود تمام معادلات سنجیده شده بود اما با هر دستی که رهبر ایران در جماران بلند کرد یکی از هواپیماها بر زمین افتاد.
وی واقعه طبس را در ادامه داستان های قرآنی نظیر جنگ بدر دانست و اظهار داشت: خدا که بخواهد تمامی معادلات را بر هم می زند و اگر امروز شیطان بزرگ ادعای روی میز بودن گزینه ها را می کند ما هم همه گزینه ها را مد نظر داریم.

** برگزاری 50 عنوان برنامه به مناسبت پنجم اردیبهشت
معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس 50 عنوان برنامه در استان برگزار می شود.
مهدی رحیم آبادی افزود: شناسایی واقعه طبس به نسل جوان و نوجوان یکی از با اهمیت ترین اقدامات فرهنگی است که در همین زمینه کرسی های آزاد اندیشی با موضوع واقعه طبس در دانشگاه های استان برگزار می شود.
وی گفت: برگزاری نمایشگاه استکبارستیزی، ورک شاپ توفان شن و رونمایی از آثار هنری هنرهای تجسمی و انیمیشن از دیگر برنامه ها است.
رحیم آبادی از اعزام کاروان بزرگ مرگ بر آمریکا با حضور خانواده شهدا، ایثارگران، هنرمندان، خبرنگاران، دانشجویان و دیگر اقشار به شهرستان طبس خبر داد و گفت: این کاروان بزرگ امروز به همت سپاه ناحیه بیرجند به محل شکست آمریکای جنایتکار اعزام می شود.
وی فعال سازی فضای مجازی را از دیگر برنامه ها در این مدت ذکر کرد و گفت: موضوع چرا آمریکا شیطان بزرگ است در این مدت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس پنجم اردییهشت ماه 1359 روی داد.
هر سال به همین مناسبت مراسمی با حضور مردم و مسئولان در شهرستان طبس برگزار و یاد شهید محمد منتظر قائم نخستین فرمانده سپاه استان یزد که در این محل به شهادت رسید، گرامی داشته می شود.
صحرای طبس در فاصله 130 کیلومتری محور طبس به یزد قرار دارد که آمریکایی ها با ورود به این منطقه قصد آزادی گروگان های خود را در تهران داشتند ولی چند فروند هواپیما و بالگرد نظامی آنها بر اثر وقوع توفان شن و امدادهای الهی از بین رفت و دچار شکست سختی شدند.
طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.