یک شهروند سیاه پوست دیگر توسط پلیس آمریکا این بار در ایالت لوئیزیانا به قتل رسید و بار دیگر آتش اعتراض ها در آمریکا شعله ور شد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پی قتل یک شهروند سیاه پوست دیگر در شهر«لافاییت» در ایالت «لویئزیانا» معترضان این شهر را به آشوب کشیدند.

شب گذشته ده ها معترض در شهر لافاییت در اعتراض به قتل «تریفورد بیلرین»در حادثه ای که روز قبل رخ داد به خیابان ها ریختند. پلیس در پی تماس تلفنی یک فروشگاه درباره مردی که چاقو در اختیار دارد به این فروشگاه رسید و زمانی که این فرد فرار کرد پلیس به سمت وی آتش گشوده و وی را به قتل رساند.

شاهدان عینی فیلمی را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند که حداقل شش نیروی پلیس را نشان می دهد که جوانی را در زمان تلاش برای ورود به فروشگاهی محاصره کردند سپس از نزدیک به سمت وی آتش گشودند و 10 گلوله به سمت وی شلیک کردند.

دستگاه امنیتی آمریکا بلافاصله تحقیقات درباره حادثه را آغاز کرد و اتحادیه آمریکایی حمایت از آزادی های مدنی آن را «حادثه ای وحشتناک از خشونت پلیس علیه یک سیاه پوست که منجر به مرگ وی شد، توصیف کرد».

اعتراض در شهر لافاییت در ابتدا مسالمت آمیز آغاز شد اما با فرا رسیدن شببه به خشونت کشیده شد و پلیس برای متفرق کردن معترضان از بمب های دودزا استفاده کرد و شماری از معترضان بازداشت شدند.

این در حالی است که چندی پیش قتل «جورج فلوید» جوان سیاه پوست آمریکایی-آفریقایی توسط یک مامور پلیس سفید پوست پس از دستگیری در شهر مینیاپولیس نقطه آغاز اعتراض‌های سراسری به نژادپرستی در ایالات متحده آمریکا بود که پس از چندی جامعه بین‌المللی را نیز با خود همراه کرد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.