این که در پایان انتخابات نوامبر نتیجه‌ ای مشابه سال 2016 رقم خواهد خورد و یا این بار بایدن شگفتی ‌ساز می ‌شود، سوالی است که برای روشن شدن آن باید 80 روز دیگر صبر کرد.

 

به گزارش جماران، چهار سال پیش نیز همانند این روزها نتایج نظرسنجی‌ ها از محبوبیت 50 درصدی کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حکایت داشت و تنها 41 درصد آمریکایی‌ ها حامی ترامپ بودند، این پیشتازی «هیلاری کلینتون» تا روز انتخابات ادامه یافت ولی موجب پیروزی هیلاری کلینتون نشد.

نتایج تازه ‌ترین نظرسنجی مشترک وال‌ استریت ژورنال و شبکه «اِن بی سی» آمریکا نشان می‌ دهد که محبوبیت «جو بایدن» کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، در میان افرادی که قصد شرکت در این انتخابات را دارند به 50 درصد رسیده، در حالی که حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در میان مردم این کشور به 41 درصد کاهش یافته است.

البته نتایج این نظرسنجی نشان می‌ دهد که بیش از نیمی از افرادی که بایدن را به عنوان گزینه خودشان در انتخابات 3 نوامبر (13 آبان) انتخاب کرده ‌اند، تاکید دارند که این تصمیم آنها بیشتر از سر مخالفت با ترامپ اتخاذ شده تا مطلوب بودن گزینه دموکرات ‌ها.

چهار سال پیش در چنین روزی نتایج نظرسنجی نشریه اکونومیست منتشر شد که نشان می ‌داد، هیلاری کلینتون کاندیدای دموکرات با جلب حمایت 47 درصد مردم آمریکا از رقیب جمهوری‌ خواه خود، دونالد ترامپ که تنها با اقبال 41 درصد واجدان شرایط رای دهی مواجه بود، پیش است.

5 روز بعد نیز شبکه ان بی سی از رشد محبوبیت کلینتون خبر داد و اعلام کرد که او با جلب 50 درصد آرای مردم از ترامپ که 42 درصدی محبوبیت دارد، فاصله گرفته است.

آخرین نظرسنجی که توسط نشریه اکونومیست و تنها دو روز پیش از انتخابات 8 نوامبر 2016 انجام شد، نسبت آرای کلینتون در برابر آقای ترامپ را 49 در برابر 45 نشان داد. این نسبت در پایان رای ‌گیری به 48 در برابر 46 تغییر کرد و با وجود جلب حدود دو میلیون و 800 هزار رای توسط کاندیدای دموکرات ‌ها، ترامپ با کسب 304 رای الکترال در مقابل 227 رای الکترال کلینتون به مقام ریاست جمهوری رسید.

امسال نیز نتایج نظرسنجی ‌ها به ویژه از ماه مه به این سو همگی از پیشتازی بایدن و شکست کاندیدای جمهوری ‌خواهان حکایت دارد اما این که در پایان انتخابات روز سوم نوامبر نتیجه‌ ای مشابه سال 2016 رقم خواهد خورد و یا این بار بایدن شگفتی ‌ساز می ‌شود، سوالی است که برای روشن شدن آن باید 80 روز دیگر صبر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.