24 کشور اروپایی به شدت به برنامه های آمریکا برای تحریم شرکت های اروپایی به دلیل مشارکت در انتقال گاز روسیه به اروپا اعتراض کردند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، نمایندگان 24 کشور در اتحادیه اروپا نسبت به طرح های آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه خط گاز«سیل شمالی2» اعتراض کردند.

روزنامه Welt آلمان نوشت که حرف و حدیث هایی درباره «یاداشت اعتراض» وجود دارد که هیأت اروپایی به وزارت خارجه آمریکا در یک نشست ویدئو کنفرانسی ارائه کرده است اما این روزنامه  ننوشت که این اعتراض در چه سطحی بوده است و کشورهایی که به این اعتراض ملحق نشده اند نیز کدام کشورها هستند.

یک منبع دیپلماتیک اروپایی به روزنامه آلمانی گفت: می توانیم تأکید کنیم که در 12 آگوست در جریان نشست هیأت اتحادیه اروپا با وزارت خارجه آمریکا این اعتراض به سیاست تحریم توسط آمریکا، اعلام شد و در این اعتراض 24 کشور شرکت کردند. این نشست به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد.

درباره محتوا نیز این روزنامه آلمانی نوشت که در یاداشت اعتراض همان چیزی آمده است که در بیانیه «جوزپ بورل» نماینده سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا آمده و تأکید کرد که اتحادیه اروپا به شدت نگران افزایش روند استفاده یا تهدید به استفاده از تحریم ها توسط ایالات متحده آمریکا علیه شرکت های اروپایی از جمله شرکت هایی شرکت کننده در پروژه های «سیل شمالی2» و «سیل ترکی» است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.