تست کرونای بلندپایه‌ترین عضو دولت دونالد ترامپ مثبت اعلام شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان‎؛ کووید19 به دالان ‌های کاخ سفید نیز رسیده است. منابع مطلع اعلام کردند «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا و بلندپایه‌ترین عضو دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست که تست کرونای او مثبت بوده است.

مشخص نیست اوبرایان آخرین بار چه زمانی با ترامپ دیدار کرده است.

کاخ سفید اعلام کرد او علایم خفیفی بروز داده و اکنون در قرنطینه خانگی به سر می برد و دورکاری می کند.

بنابر اعلام کاخ سفید، هیچ خطری ترامپ و «مایک پنس» معاونش را تهدید نمی ‌کند.

خود ترامپ به خبرنگاران گفته اخیرا رابرت اوبرایان را ندیده و نمی ‌داند تست مثبت کرونای او چه زمانی تایید شده ‌است.

اوبرایان 54 ساله بعد از جدایی «جان بولتون» از کاخ سفید جایگزین او شد.

«لری کودلو» مشاور اقتصادی رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت احتمالا دختر اوبرایان اول دچار بیماری شده و بیماری مشاور امنیت ملی ظاهرا مورد خفیفی ا‌ست.

هنوز مشخص نیست که آخرین دیدار رو در روی او با ترامپ یا مایک پنس چه زمانی روی داده است. اما مقام ‌های کاخ‌ سفید می ‌گویند «چند روزی» از آخرین حضور آنها در کنار هم می ‌گذرد. اوبرایان دو هفته پیش در جریان سفر ترامپ به «میامی» در جنوب فلوریدا همراه او بود.

برخی از کارمندان کاخ ‌سفید و دفتر اوبرایان به سی ‌ان‌ ان گفته‌ اند آنها هم تازه از ابتلای مشاور امنیت ملی به کرونا مطلع شده ‌اند.

یکی از آنها هم به بلومبرگ گفته اوبرایان حدودا یک هفته بوده به کاخ سفید نمی آمده و او کرونا را در جریان حضور در یک جمع خانوادگی گرفته است.

از ترامپ و اطرافیان او به طور منظم تست کرونا گرفته می‌ شود.

تاکنون چند نفر از کارمندان کاخ سفید و دفتر رئیس جمهور آمریکا به کرونا مبتلا شده ‌اند از جمله یکی از نظامیان شاغل در کاخ سفید، یکی از خدمتکاران دفتر ترامپ و همچنین سخنگوی مطبوعاتی مایک پنس که همسر «استیون میلر» مشاور ارشد ترامپ است و همچنین یکی از اعضای تیم بالگردهای کاخ سفید که ترامپ برای رفت و آمدهای کوتاه از آنها استفاده می‌ کند.

در همین حال، شمار مبتلایان به کرونا همچنان در آمریکا رو به افزایش است.

شمار تلفات بر اثر همه گیری کرونا در آمریکا با روندی افزایش به 150 هزار و 444 مورد رسیده و همچنین تاکنون چهار میلیون و 433 هزارو و 410 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.