7 کشور مهم عربی از جمله مصر، عربستان، عراق، الجزایر و مراکش به دلیل شیوع ویروس کرونا برپایی نماز عید قربان را منع کردند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی،  تا روز جمعه 7 کشور عربی اعلام کردند که  اقامه نماز عید قربان را در مساجد و فضاهای باز ممنوع کردند و آن را به یک مسجد یا مساجد مشخصی با ضوابط و شرایط سختگیرانه ای به دلیل شیوع ویروس کرونا محدود کردند.

وزارت امور اسلامی عربستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که برپایی نماز عید قربان در فضاهای باز در چارچوب تدابیر پیشگیرانه و به منظور محدود کردن شیوع کرونا، ممنوع است.

وزارت امور اسلامی عربستان برپایی نماز عید قربان را فقط محدود به مساجدی کرد که برای برپایی نماز عید قربان مجهز و آماده شده اند.

وزارت امور اسلامی مراکش نیز برپایی نماز عید قربان در مساجد را ممنوع کرد و برپایی آن در خانه ها را بدون خطبه مجاز اعلام کرد.

مصر نیز اعلام کرد که نماز عید قربان فقط در یکی از مساجد بزرگ کشور و با تعداد نمازگزاران محدودی برپا می شود.

وزارت بهداشت عراق نیز اعلام کرد که طی تعطیلات عید قربان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا منع آمد و شد کامل در کشور برقرار می شود و این یعنی برپایی نماز در مساجد و فضاهای باز منع می شود.

در الجزایر نیز کمیته وزارتی فتوا اعلام کرد که نماز عید قربان در خانه ها به شکل جمعی یا فردی و بدون خطبه برپا می شود.

در سوریه نیز وزارت اوقاف این کشور اعلام شد به دلیل شیوع ویروس کرونا نماز عید قربان در استان های دمشق و ریف دمشق برپا نمی شود.

«سیف الظاهری» سخنگوی سازمان ملی مدیریت اوضاع غیرمترقبه، بحران و فاجعه ها در امارات در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که تصمیم بر این شده است که نماز عید قربان در خانه ها برپا شود و تکبیرها از رسانه های دیداری و شنیداری پخش می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.