در پی حمله به یک گشتی مشترک روسیه و ترکیه در شمال سوریه، جنگنده های ارتش سوریه مواضع تروریست ها د راستان ادلب را به شدت بمباران کردند.

 

به گزارش جماران، گروه موسوم به «کتائب خطاب الشیشانی»(گردان های خطاب الشیشانی) مسئولیت حمله به یک گشتی مشترک روسیه و ترکیه را در بزرگراه بین المللی«حلب-لاذقیه»معروف به «ام4»که روز گذشته رخ داد به عهده گرفتند.

هماهنگی های گروه های مسلح اعلام کرد که گروه کتائب خطاب الشیشانی با صدور بیانیه ای مسئولیت انفجار یک بمب  در نزدیکی شهر«اریحا» در جنوب استان«ادلب» را به عهده گرفت. 

در این بیانیه آمده است که یکی از افراد مسلح کتائب گشتی مشترک را هدف قرار داد. این گروه تصاویری نیز منتشر کرده و تصریح کرد که مربوط به لحظه وقوع انفجار است.

گروه کتائب خطاب الشیشانی یک گروه ناشناخته در سوریه است و به گفته هماهنگی های گروه های مسلح وابسته به هیچ گروهی نیست و پیش از این نیز در ماه ژوئن گذشته نامش بر سر زبان ها افتاد در آن زمان نیز به یک گشتی مشترک روسیه و ترکیه در بزرگراه بین المللی حلب لاذقیه حمله کرده بود.

در حمله روز گذشته شماری نظامی روس و شماری نظامی ترک در اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای در بزرگراه بین المللی حلب-لاذقیه در نزدیکی شهر اریحا در جنوب  ادلب زخمی شدند.

برخی منابع محلی گفتند که انفجار بین شهرهای«اورم الجوز» و اریحا» به وقوع پیوست و منطقه را به لرزه درآورد.

رسانه های روسیه نیز اعلام کردند که جنگنده های ارتش سوریه 8 حمله هوایی متمرکز به مواضع و مراکز گروه های تروریستی به ویژه گروه تروریستی «جبهه النصره» در محورهای شهرهای«الباره»،«بنین» و حومه شهر اریحا در استان ادلب و مناطق تحت اشغال تروریست های«حزب الاسلامی الترکستانی» و «جماعه الالبان» در اطراف تپه های «کبانی» در شمال شرق استان «لاذقیه» انجام داد و همزمان با آن نیز نیروهای ارتش سوریه مواضع تروریست ها در «جبل الزاویه» و «الاربعین» در جنوب استان ادلب را به شدت گلوله باران و موشک باران کردند.

به گفته برخی منابع در ابتدا هواپیماهای شناسایی روسیه بانک اهداف گروه های تروریستی و تجهیزات و مقر های آنها را در این محورها شناسایی کرد و پس از آن جنگنده های ارتش سوریه آنها را به شدت بمباران کرد و بیش از 30 تروریست کشته شدند.

روز گذشته  مرکز روسی آشتی میان طرف های درگیر در سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یک بمب کنار جاده ای که توسط افراد مسلح در زمان عبور یک گشتی مشترک ارتش روسیه و ترکیه در شمال سوریه منفجر شد باعث زخمی شدن 3 نظامی روس شد.

در این بیانیه آمده است که در این انفجار یک خودروی زره پوش ارتش ترکیه نیز آسب دید و شماری از نظامیان ترکیه زخمی شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است که همه زخمی ها بلافاصله بعد از حادثه از منطقه خارج شدند و نظامیان روس به پایگاه نظامی«حمیمیم»روسیه منتقل شدند.

در تحولی دیگر، سلسله انفجارهایی شب گذشته شهر«الرقه» که در کنترل گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) که مورد حمایت آمریکا است را به لرزه در آورد.

برخی منابع گفتند که سه انفجار پی در پی در شهر الرقه به وقوع پیوسته است که بعدا مشخص شد بمب های صوتی بودند که در مرکز شهر منفجر شدند اما تلفاتی در پی نداشتند.

این انفجارها در خیابان«الباسل» بیمارستان «الطب الحدیث» به وقوع پیوستند.

برخی منابع نیز گفتند که افراد ناشاس مقر دادگاه نظامی وابسته به قسد در منطقه «آلفردوس» شهر الرقه را مورد حمله قرار دادند.

یکی از انفجارها نیز در منطقه خیابان «النور» به وقوع پیوست اما تلفاتی نداشت.

یک منبع کرد نیز گفت که سه بمب در نزدیکی موسسات رسمی در مکان های متفرقه از شهر الرقه منفجر شدند و سه انفجار نیز پشت بیمارستان الطب الحدیث در نزدیکی دادگاه نظامی به وقوع پیوست و انفجار دیگری نیز در خیابان النور رخ داد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.