انصار الله یمن تأسیسات نفتی و نظامی عربستان را به شکل گسترده و با استفاده از چندین موشک بالستیک و تعداد زیادی پهپاد در عمق این کشور مورد حمله قرار داد.

 

به گزارش جماران به نقل از المسیره،سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله بزرگ موشکی و پهپادی به تأسیسات نفتی و مراکز نظامی عربستان سعودی و کشته و زخمی شدن ده ها نظامی عربستانی خبر داد.

 سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که در حمله نیروهای یمنی به مواضع نظامیان سعودی و آشیانه هواپیماهای و تأسیسات نفتی عربستان در عمق خاک این کشور، شماری از آنها به هلاکت رسیده و ده ها تن نیز مجروح شدند.

وی گفت که نیروهای مسلح یمن در یک عملیات وسیع، تعدادی از پایگاهها و تأسیسات حیاتی و نظامی دشمن سعودی را در مناطق «جیزان»، «نجران» و «عسیر» در جنوب عربستان هدف قرار دادند.

سریع تأکید کرد که تأسیسات نفتی بزرگ عربستان در منطقه صنعتی جیزان مورد حمله قرار گرفت و موشک ها و پهپادها با دقت اهداف خود را مورد اصابت قرار دادند.

در این حملات که به وسیله موشک‌های بالستیک و پهپادهای تهاجمی صورت گرفت، آشیانه جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه «خمیس مشیط» و فرودگاههای «ابها»، «جیزان» و «نجران» هدف قرار گرفت.

وی در ادامه گفت موشک های بالستیک دقیقی در این حمله بزرگ مورد استفاده قرار گرفت که نوع و جزئیات آنها هنوز اعلام نشده است.

یحیی سریع همچنین تأکید کرد که پادگان نظامی«تداوین» در استان«مأرب» یمن در زمان برگزاری نشست فرماندهان نظامی عربستانی با مزدوران شان هدف حمله قرار گرفت و ده ها تن از آنها کشته و زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد که نیروهای مسلح یمن تا زمان آزادی و استقلال یمن به دفاع مشروع از یمن و ملت عزیزش ادامه می دهد.

پیش از این خبرنگار العالم از حمله موشکی نیروهای انصارالله به دو شهر عربستان سعودی خبر داد و منابع سعودی نیز مدعی رهگیری دو موشک بالستیک یمنی و چند پهپاد شده‌اند.

براساس گزارش الاخبار الیمن، کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی می‌گویند که صدای این انفجارها بسیار قوی بوده است.

همزمان مقامات سعودی مدعی شده‌اند که موفق به رهگیری سه پهپاد نیروهای انصارالله بر فراز شهر خمیش مشیط شده‌اند.

این منابع می‌گویند که هدف این پهپادها پایگاه هوایی «ملک خالد» بوده است که پیش از این چند بار از سوی نیروهای یمنی مود هدف قرار گرفته است.

برخی منابع خبری نیز به نقل از «ترکی مالکی» سخنگوی نیروهای ائتلاف سعودی مدعی شده‌اند که عربستان سعودی بامداد دوشنبه موفق شده دو موشک بالستیک و چندین پهپاد یمنی را رهگیری و منهدم کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.