عربستان سعودی بامداد امروز مدعی شد که ۳ موشک بالستیک و ۸ پهپاد یمنی‌ها را در آسمان این کشور سرنگون کرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام عملیات وسیع در عمق خاک عربستان خبر داد و گفت که جزئیات این عملیات را طی ساعات آینده اعلام خواهد کرد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز سه شنبه از انجام عملیات وسیع در عمق خاک عربستان خبر داد و بناست جزئیات این عملیات به زودی منتشر شود.

نیروهای یمنی با شمار زیادی موشک و پهپاد، حمله گسترده ای به عمق عربستان سعودی کردند.

این عملیات در پاسخ به تشدید محاصره و جلوگیری از ورود فرآورده های نفتی ، پایگاه های نظامی و اقتصادی متجاوزان سعودی، مورد هدف واقع شد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی بامداد امروز مدعی شد که ۳ موشک بالستیک و ۸ پهپاد یمنی‌ها را در آسمان این کشور سرنگون کرده است.

ائتلاف متجاوز سعودی همچنین ادعا کرد که سه موشک بالستیک از استان صعده یمن به سوی عربستان سعودی شلیک شده است که دو موشک به سوی «نجران» و یک موشک به سوی«جازان» شلیک شده بود؛ در حالیکه برخی فعالان سعودی از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در شمال ریاض، پایتخت عربستان سعودی خبر دادند.

شبکه تلویزیونی العالم نیز گزارش داد که برخی فعالان سعودی خبر دادند که بامداد روز سه‌شنبه صدای انفجارهای شدید در شمال پایتخت این کشور شنیده شده است.

برخی کاربران شبکه های اجتماعی سعودی نیز فیلم زیر را به عنوان برخورد یکی از موشک‌ها به ریاض منتشر کرده اند.

در تحولی دیگر، یک منبع نظامی یمنی خبر داد که انصارالله در یک حمله موشکی-توپخانه‌ای علیه نیروهای دولت مستعفی یمن در غرب «مأرب»، پیشروی بسیار خوبی داشته و یک فرمانده بلند‌پایه دولت مستعفی را از پای درآورده است.

یک منبع امنیتی یمنی، امروز سه‌شنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «اسپوتنیک» از پیشروی نیروهای انصارالله در منطقه استراتژیک «الکساره» در جبهه صراوح خبر داد.

به گزارش این منبع امنیتی، به دنبال حمله موشکی-توپخانه‌ای انصارالله، سرتیپ ستاد «ناجی بن علی حنشل» رئیس عملیات منطقه نظامی «۳» نیروهای دولت مستعفی به همراه سه تن از همراهانش از پای در آمده‌‌اند و همچنین هفت تن دیگر مجروح شده‌اند.

به گفته منبع یادشده، با سیطره انصارالله بر منطقه استراتژیک شمال «جبل هیلان» (کوه هیلان) مشرف بر شهر مأرب که تنها چند کیلومتر از جاده «مأرب به صنعاء» فاصله دارد، نیروهای انصارالله موفق شدند راه‌ ارسال تدارکات نیروهای دولت مستعفی از شهر مأرب به مناطق «الجدعان»، «مجزر» و «انحاء» در «نهم» (شرق صنعاء) را قطع کنند.

در همین ارتباط، پیشتر، شبکه الجزیره گزارش داده بود که نیروهای انصارالله موفق شدند کنترل یک منطقه را در استان البیضا (جنوب شرق صنعاء) در اختیار بگیرند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.