عملیات انصار الله در خاک عربستان، ناکامی سعودی ها را در یمن آشکار کرد.

 

به گزارش جماران، شبکه الجزیره گزارش داد روز سه‌ شنبه یمن اعلام کرد که نیروهای این کشور توانسته‌ اند عملیات بزرگی را علیه عربستان سعودی انجام دهند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله، جزئیات عملیات جدید یمنی ها را در عمق خاک عربستان تشریح کرد. سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله اعلام کرد که بزرگ‌ترین عملیات تهاجمی یمنی ها علیه پایتخت عربستان سعودی تحت عنوان «عملیات توازن بازدارندگی چهارم» انجام شد.

وی در تبیین جزئیات این عملیات گفت: عملیات توازن بازدارندگی چهارم، وزارت دفاع و اطلاعات، پایگاه هوایی سلمان و مواضع نظامی در ریاض، جیزان و نجران را هدف قرار داد.

یحیی سریع ادامه داد: این عملیات با استفاده از تعداد قابل توجهی موشک بالستیک و پهپادهای یگان پهپادی ارتش یمن انجام شد.

یمنی‌ ها می ‌گویند که به ‌زودی جزئیات بیشتری از حملات خود به عربستان را فاش خواهند کرد.

گرچه سخنگوی گروه ائتلاف جنگی مدعی است که سامانه‌ های ضد موشکی آنها توانسته موشک‌ های پرتاب شده از صنعا را خنثی کند اما «مامون ابونوار» بازنشسته نیروهای هوایی اردن در گفت‌ و گو با الجزیره به‌طور ضمنی ادعای عربستان سعودی مبنی بر رهگیری و انهدام موشک‌ های یمنی را رد کرد و گفت: «آخرین تحولات نشان می‌ دهد که عربستان چقدر از نظر قدرت نظامی ناامن است؛ هر چند ادعا کند توانسته موشک‌ ها را رهگیری کند.»

 وی افزود: «رسیدن موشک‌ ها به ریاض و دقت بالای آنها که وزارت دفاع عربستان را هدف قرار داده ‌اند، نشان از برتری یمنی‌ ها دارد. حوثی‌ ها همچنین توانسته‌ اند در منطقه جوف و بخش ‌هایی از یمن پیروزی‌ های قبال توجهی به دست آورند.»

به گفته ابونوار، مجموعه این شرایط عربستان سعودی را بسیار ناایمن کرده است و دیگر ریاض قادر نیست نسبت به آینده برنامه ‌ریزی کند و از این نقطه بسیار آسیب‌ پذیر شده است.

به گفته این نظامی سابق اردن، عربستان نیازمند سامانه دفاعی تاد است تا موشک ‌ها را بتواند در اتمسفر رهگیری و خنثی کند. 

یمن از سال 2014 درگیر جنگ است. این جنگ از مارس 2015 با دخالت عربستان و امارات تشدید شد.

این جنگ طولانی ده ها هزار نفر به ویژه غیرنظامیان را به کام مرگ کشانده و میلیون ها نفر را آواره کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.