در پی ادامه اعتراض ها به قتل وحشیانه جورج فلوید سیاه پوست توسط پلیس آمریکا فرماندار جورجیا در این ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، فرماندار ایالت «جورجیا»ی آمریکا در پی ادامه اعتراضات و خشونت در این ایالت اعلام وضعیت فوق العاده کرد و در «آتلانتا» مرکز این ایالت گارد ملی را مستقر کرد. اعتراض ها در این ایالت و دیگر ایالت های آمریکا که از هفته ها پیش در واکنش به قتل«جورج فلوید» سیاه پوست توسط یک نیروی پلیس سفیدپوست آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

«براین کمپ» فرماندار ایالت جورجیا از اعلام وضعیت فوق العاده در این ایالت خبر داد و در آتلانتا هم گارد ملی برای محافظت از اماکن دولتی در شهر مستقر شد. نزدیک به هزار نیروی گارد ملی در شهر آتلانتا مستقر شده اند.

کمپ گفت: آشوب ها و خشونت هفته ها است که ادامه دارد تا جایی که دامنه گسترش آن در حال بیشتر شدن هم است.

طبق اعلام رسانه ها طی هفته پیش در نتیجه تیراندازی در جورجیا ۳۰ نفر زخمی و ۵ نفر کشته شدند.

شبکهWSB-TV Atlanta  به نقل از دفتر فرماندار جورجیا نوشت که وی از گارد ملی خواسته است که وظیفه حمایت از مقر پلیس، ساختمان های دولتی، قصر فرماندار و ساختمان کنفرانس های بین المللی را برعهده گیرد.

فرماندار جورجیا همچنین از گارد ملی خواسته است که گشت زنی در مناطق یاد شده را برعهده بگیرد این درحالی است که نیروهای ایالتی هم به خیابان های شهر اعزام شوند تا نظم و امنیت را برقرار سازند.

فرماندار جورجیا پیش از این در ۶ جولای در توییتر خود نوشت:این رویکرد اخیر که به دنبال تخطی از چارچوب های قانونی است امری زشت است و غیرقابل قبول است. ساکنان جورجیا به ویژه کسانی که لباس نظامی را بر تن کرده اند نیاز به حمایت در برابر خشونت و جنایت هستند. ما آماده هستیم تا برای بازگرداندن آرامش و ثبات به فرماندهان و مقامات محلی کمک کنیم با این حال از انجام اقدامات بدون آنها هم دریغ نخواهیم کرد.»

این توئیت واکنشی به خبری از کانال WSB-TV Atlanta بود که در آن اعلام شد که یک شهروند ۵۳ ساله  بعد از تنها چند ساعت از قتل کودک ۸ ساله به ضرب گلوله در نزدیکی رستورانی در «ویندیز» به قتل رسید که به آتش کشیده بود.

بنابراین گزارش،اعتراض ها به نژادپرستی و خشونت پلیس علیه سیاهپوستان  در تاریخ ۲۵ مه (۵ خرداد) به دنبال انتشار تصاویری از بازداشت و کشته شدن یک مرد سیاهپوست در شهر «مینیاپولیس» آمریکا آغاز شد. در این تصاویر یک مامور پلیس با نام «درک شاون» زانوی خود را بر روی گردن این مرد سیاهپوست که جورج فلوید نام داشت قرار داده بود. مامور پلیس با وجود درخواست کمک جورج فلوید، ۴۶ ساله زانوی خود را از روی گردن او بر نمی‌دارد تا اینکه این مرد سیاهپوست بیهوش می‌شود و در نهایت جان خود را از دست می‌دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.