دادگاه دنور به پلیس دستور داد که استفاده گاز اشک آور، گلوله های پلاستیکی و دیگر ابزارهایی که «کمتر کشنده» هستند مانند بمب های نورزا علیه معترضان در شهر را متوقف کند.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، دادگاه شهر«دنور» آمریکا در مرکز این کشور به پلیس دستور داد که از استفاده گاز اشک آور، گلوله های پلاستیکی و دیگر ابزارهایی که «کمتر کشنده» هستند مانند بمب های نورزا علیه معترضان در شهر دست بکشد.

تصمیم این دادگاه در پاسخ به شکایت معترضان از پلیس به دلیل استفاده بیش از اندازه زور طی تظاهرات و اعتراض های اخیر اتخاذ شده است. معترضان شکواییه ای را به دادگاه جزائی دنور ارائه کردند که از پلیس به دلیل استفاده بیش از اندازه از زور برای سرکوب معترضانی که به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست در شهر «میناپولیس» دست به اعتراض زدند،شکایت کردند.

این در حالی است که سازمان عفو بین الملل نیز از دولت آمریکا خواست که استفاده بیش از اندازه از خشونت را علیه معترضان در سراسر این کشور متوقف کند.

سازمان عفو بین الملل از دولت آمریکا خواست که از استفاده از خشونت بیش از اندازه علیه تظاهرکنندگان در اعتراض هایی که سراسر آمریکا را فرا گرفته است دست بکشد و پلیس این کشور را متهم کرد که در اجرای تعهدات خود شکست خورده است.

«رایشل وورد» مدیر پژوهش های سازمان عفو بین الملل در آمریکا با صدور بیانیه ای تأکید کرد که در شهرهای مختلف رفتارهایی را می بینیم که می توانیم آنها را خشونت غیرضروری و بیش از اندازه به شمار آورد. آماده کردن افسران به شیوه ای که مناسب تر برای میدان نبرد است آنها را در حالت ذهنی قرار می دهد که گویی رویارویی و نزاع گریزناپذیر است.

وورد افزود: پلیس آمریکا در سراسر کشور در اجرای تعهدات خود در چارچوب قوانین بین المللی مرتبط با احترام و تسهیل حق تظاهرات مسالمت آمیز شکست خورد و این خود تنش اوضاع را بیشتر کرده و جان تظاهرات کنندگان را در معرض خطر قرار می دهد.

این سازمان بین المللی خواستار آن شد که پلیس آمریکا قبل از آن که وضاع وخیم تر شود تنش را کاهش دهد.

درباره قتل  جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی که قتلش آتش اعتراض ها را شعله ور کرد، وورد تأکید  کرد که این اتفاق «نژادپرستی و سلطه سفید پوست ها» را نشان می دهد و واکنش پلیس به اعتراض ها نیز این گونه قتل ها را تغذیه می کند.

وی در ادامه تأکید کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا باید«گفتمان و سیاست های پر از خشونت و تبعیض» خود را پایان دهد و دولت آمریکا در همه سطوح باید حق تظاهرات بر اساس قوانین بین المللی را تضمین کرده و پلیس نیز باید سلاح را کنار گذاشته و با تظاهرکنندگان گفت و گو کند.

انتشار ویدئوی کشته شدن جورج فلوید، اعتراضات گسترده‌ای را نه تنها در سراسر ایالات متحده آمریکا بلکه در بسیاری دیگر از کشورهای جهان علیه خشونت و تبعیض پلیس در پی داشت.

در این تصاویر یک مامور پلیس «مینیاپولیس» زانوی خود را نزدیک به ۱۰ دقیقه روی گردن جورج فلوید که بازداشت شده قرار داده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.