اردن تأکید کرد که تحریم های جدید آمریکا علیه سوریه تأثیری بر روابط دو کشور و تبادل تجاری دمشق و امان ندارد.

 

به گزارش جماران به نقل از شبکه «المملکه» اردن، «عمر الرزاز»نخست وزیر اردن اعلام کرد که «قانون سزار»آمریکا که بر اساس آن آمریکا تحریم های جدیدی علیه دمشق اعمال کرده است تأثیری بر روابط اردن و سوریه ندارد.

الرزاز در گفت و گو با شبکه تلویزیونی المملکه گفت که چالش هایی واقعی داخل سوریه وجود دارد و بر تجارت و تبادل تجاری میان دو کشور تأثیر می گذارد.

وی افزود: مواد و کالاهای اساسی که با سوریه تبادل می کنیم در اصل از قانون سزار یا دیگر قوانین معاف هستند و تنها موانع واقعی در بستر واقعیت هستند و نه قانونی اند و نه تحمیلی.

پیش از این روسیه نیز حمایت خود از سوریه را در برابر تحریم های جدید آمریکا تحت پوشش قانون موسوم به سزار اعلام کرده بود.

«ولادیمیر جباروف» عضو پارلمان روسیه گفت که مسکو به رغم آن که در معرض تهدید تحریم های واشنگتن به موجب قانون جدید آمریکا قرار دارد اما به حمایت از سوریه ادامه می دهد.

جباروف که ریاست کمیته امور خارجی در غرقه علیای پارلمان روسیه را به عهده دارد در واکنش به خبر آغاز تحریم های جدید ایالات متحده آمریکا علیه سوریه به موجب قانون موسوم به «قانون سزار»تأکید کرد: «بی تردید حمایت از سوریه از جمله حمایت بشردوستانه و نظامی و نیز کمک به این کشور در جنگش علیه تروریست ها را ادامه می دهیم و توسعه و تقویت دو پایگاه نظامی مان در حمیمیم و طرطوس را نیز ادامه می دهیم.»

جباروف تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا نمی تواند روسیه را با تحریم ها به موجب قانون جدید «بترساند».

پیش از این وزارت خارجه روسیه نیز تأکید کرده بود که تحریم‌های اعمال‌شده توسط آمریکا علیه سوریه تأثیری بر همکاری‌های مسکو-دمشق نخواهد داشت.

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد تحریم‌های اعمال‌شده علیه سوریه در قالب طرح موسوم به «سزار» اثری بر همکاری‌های نظامی دمشق-مسکو نخواهد داشت.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «تحریم‌های آمریکا اثری روی همکاری مسکو و دمشق در عرصه نظامی و مبارزه با تروریسم نخواهد داشت.»

پیش از این وزیر خارجه آمریکا در راستای اجرای قانون موسوم به «سزار» از تحریم 39 شخص و نهاد در رابطه با سوریه خبر داد.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه هتفه پیش، از تحریم ۳۹ شخص و نهاد مرتبط با سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این تحریم شامل «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و «اسماء اسد» همسر او می‌شود.

مایک پمپئو در این خصوص گفت که رئیس جمهور سوریه دو گزینه دارد یا راه حل سیاسی یا تحریم‌های بیشتر.

پمپئو همچنین گفت: «آمریکا اعمال تحریم‌های بیشتری را علیه سوریه بررسی می‌کند. این اقدام پایان نخواهد یافت مگر تا زمان توقف جنگ بی‌رحمانه نظام سوریه علیه مردم این کشور».

کنگره آمریکا در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۸ پس از سه سال کش و قوس بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، طرح تحریم‌های خود علیه سوریه معروف به قانون «سزار» را به تصویب رساند.

مرحله اول تحریم‌ها  از ژوئن اجرایی شد. این قانون به دنبال اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه دولت سوریه و متحدان آن و شرکت‌ها و مؤسسات مرتبط با این کشور است. آمریکایی‌ها این قانون را که به زعم خود در «حمایت از غیرنظامیان سوری» است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.