دادستانی که در خصوص همکاران و نزدیکان ترامپ تحقیق می‌ کرد، از دستور دادستان کل این کشور برای کناره گیری از سمت خود سرپیچی کرد.

 

به گزارش جماران، سی ان ان گزارش داد شب گذشته «ویلیام بار» زیر دادگستری و دادستان کل آمریکا اعلام کرد دادستان بخش جنوبی نیویورک (منهتن) از سمتش که بر تحقیقات درباره چندین نفر از افراد نزدیک به ترامپ رئیس جمهور آمریکا نظارت دارد، استعفا می کند. 

ویلیام بار توضیحی درباره این کار خود نداده است.

اما ساعتی بعد «جفری برمن» دادستان فدرال آمریکا در منهتن از دستور دادستان کل این کشور برای کناره گیری از سمت خود سرپیچی، و اعلام کرد: از طریق یک بیانیه مطبوعاتی در جریان برکناری خود قرار گرفتم، من استعفا ندادم و قصد آن را نیز ندارم.

وی تاکید کرد که از سوی قاضی دادگاه منطقه جنوبی نیویورک به این سمت منصوب شده و تا زمانی که یک کاندیدای منتخب ریاست جمهوری تائید نشود، کناره گیری نخواهد کرد و افزود: تا آن زمان تحقیقات ما بدون وقفه ادامه خواهد داشت.

«پریت بارارا» دادستان سابق منهتن هم که از سوی دونالد ترامپ اخراج شده بود، اقدام صورت گرفته را «عجیب و غریب» توصیف کرده است.

بارارا گفت: چرا رئیس ‌جمهور در یک جمعه شب، کمتر از پنج ماه قبل از انتخابات، می‌ خواهد از دست دادستان منتخب خود خلاص شود؟

دادستانی منهتن از چندی پیش در حال تحقیق در باره چندین تن از افراد مرتبط با ترامپ از جمله «مایکل کوهن» وکیل سابق او بوده است.

برمن گفته است تحقیقات «بدون تاخیر و توقف» ادامه خواهد داشت.

مایکل کوهن به جرم تخلف مالی در کارزار انتخاباتی ترامپ از طریق حق ‌السکوت دادن به یکی از معشوقه‌ های او، فرار مالیاتی و همین‌ طور دروغ ‌گویی به کنگره به سه سال زندان محکوم شد.

دادستانی منتهن در حال حاضر در حال تحقیق در مورد «رودی جولیانی» وکیل فعلی ترامپ است.

امتناع برمن از کناره گیری یک ساعت پس از آن اعلام شد که وزارت دادگستری آمریکا خبر انتصاب «جی کلایتون» رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار را برای این منصب اعلام کرد؛ فردی که فاقد سوابق قضایی است.

صلاحیت جانشین او که از سوی رئیس ‌جمهور منصوب می ‌شود، باید توسط سنا تائید شود و در آن زمان می ‌توان او را از این سمت کنار گذاشت.

وزارت دادگستری آمریکا به طور ناگهانی اواخر روز جمعه اعلام کرد دادستان منطقه ‌ای منهتن را که بر تحقیقات مربوط به نزدیکان و همکاران رئیس جمهور نظارت می ‌کرد، جایگزین خواهد کرد.

هنوز علت این اقدام وزارت دادگستری آمریکا و امتناع برمن از دستور این وزارتخانه به خوبی روشن نیست.

برمن جمهوری خواه است و از اهداکنندگان کمک مالی به این حزب از جمله ستاد انتخاباتی ترامپ بوده است.

مناقشه جدید چند روز پس از آن بوجود آمده که «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی ترامپ در کتابش که به زودی منتشر می ‌شود، گفت ترامپ به دفتر برمن فشار وارد کرده بود تا تحقیقات درباره «هالک ‌بانک» بانک بزرگ ترکیه را متوقف کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.