در سال 2018، حدود 23 درصد از مردم آمریکا این احساس را داشتند که اغلب یا گاهی منزوی شده اند، اما اکنون این نرخ، به 50 درصد رسیده است.

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ آسوشیتدپرس نوشت: نتیجه ی "پایش واکنش به کویید ۱۹" که توسط دانشگاه شیکاگو صورت گرفته نشان می دهد که تنها 14 درصد از بزرگسالان آمریکایی، احساس خوشنودی دارند یعنی31 درصد کمتر از درصد افراد خوشنود در سال 2018. در سال 2018، حدود 23 درصد از مردم آمریکا این احساس را داشتند که اغلب یا گاهی منزوی شده اند، اما اکنون این نرخ، به 50 درصد رسیده است.

در نظر سنجی های نیم قرن گذشته آمریکا، درصد افراد خوشنود در این کشور، هیچگاه کمتر از 29 درصد نبوده است. این نظرسنجی ها، پیش از مرگ جورج فلوید احساسِ ترس و تنهایی آمریکایی ها در برابر خشونت های پلیسی را در بر نمی گیرد، به ویژه برای آمریکایی های آفریقایی تبار.

آمریکایی ها امروز نسبت به بهبود سطح زندگی برای نسل های آینده نسبت به 25 سال گذشته، کم تر خوش بین هستند. تنها 42 درصد از آمریکایی ها معتقدند که وقتی فرزندانشان به سن آنها برسند، استاندارد زندگی آنها بهتر خواهد شد. این عدد در سال 2018، 57 درصد بود. 

در مقایسه با نظر سنجی های صورت گرفته پس از ترور جان اف کندی و حادثه ی یازده سپتامبر، آمریکایی ها در پی شیوع ویروس کرونا، واکنش های دلهره آورِ روحی- روانی کمتری را از خود نشان داده اند. 

آمریکایی ها امروز نسبت به سال 2018، دو برابر بیشتر احساس تنهایی می کنند. رضایت آمریکایی ها از خانواده هایشان در کنار آمدن با مشکلات مالی هیچ دگرشی نسبت به پنج دهه ی گذشته نکرده است. رضایت از فعالیت ها و روابط اجتماعی نیز در پی شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است. نسبت به سال 2018، آمریکایی ها امروز دوبرابر بیشتر می گویند که گاهی اوقات یا در اکثر مواقع، همراه و همدمی ندارند (45 درصد در مقایسه با 27 درصد) و یا به حال خود رها شده اند (37 درصد در مقابل 18 درصد).

 لوییز هاولکی، پژوهشگر ارشد این نظر سنجی می گوید که هیچگاه تا به اکنون، تنهایی چنین موضوع با اهمیتی نبوده و مردم اینچنین احساس تنهایی نکرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.