این روزها نام شهرداری که با ترامپ در افتاده بر سر زبان ها و در صدر اخبار است.

 

به گزارش جماران، تغییر نام منطقه ای در واشنگتن به «جان سیاه پوست ارزش دارد» توسط شهردار پایتخت آمریکا ترامپ را به شدت خشمگین کرده است.

این اقدام چالش برانگیز و شجاعانه توسط زنی به نام «موریل باوزر» شهردار واشنگتن انجام گرفته است.

 

trump-bowser

 

در این اقدام موریل باوزر خیابانی را که درست مقابل کاخ سفید قرار دارد به شعار این‌ روز‌های معترضان به خشونت و برخورد نژادی پلیس در ایالات متحده یعنی «جان سیاه ‌پوست ارزش دارد» تغییر نام داد.

این شعار اکنون با حروف بسیار درشت و زرد رنگ در طول و عرض خیابان شانزدهم واشنگتن خود نمایی می‌ کند.

تغییر نام خیابان منتهی به کاخ سفید از سوی شهردار واشنگتن در واقع نوعی پیام به یکی از سرشناس‌ ترین شهروندان پایتخت آمریکا است که به رغم اعتراض‌ های گسترده ملی و بین ‌‌المللی نسبت به نحوه قتل «جورج فلوید»، همچنان در پی استفاده از زور برای خاموش کردن صدای معترضان است.

موریل باوزر و دونالد ترامپ بر سر نحوه استفاده رئیس جمهور آمریکا از نهاد‌ها و سازمان ‌های مجری قانون و نیز به کار‌گیری پلیس نظامی برای سرکوب تظاهرات با یکدیگر اختلافات اساسی دارند.

در اینجا جا دارد این زن شجاع در منصب شهرداری واشنگتن را که مقابل ترامپ ایستاده بیشتر بشناسیم:

زندگی نامه

«موریل الیزابت باوزر» متولد 2 اوت سال 1972 و کوچک ترین فرزند «جو و ژوان باوزر» است. او 5 خواهر و برادر دارد.

 

برادر باوزر

برادر باورز

 

موریل در «نورث میشیگان پارک» واقع در شمال شرق واشنگتن دی سی بزرگ شد. 

او در سال 1990 از دبیرستان دخترانه خصوصی کاتولیک «الیزابت ستون» در مریلند دیپلم گرفت.

به دلیل معدل بالا، به او بورسیه داده شد و وی در رشته تاریخ در کالج چاتم در پیتسبورگ پنسیلوانیا مدرک لیسانس و از دانشکده امور عمومی دانشگاه آمریکا مدرک فوق لیسانس در رشته سیاست عمومی دریافت کرد.

فعالیت سیاسی (2004 تا 2014)

کمیسیون مشاوره محله

باوزر فعالیت سیاسی خود را در سال 2004 آغاز کرد و بدون هیچ مخالفتی به عنوان کمسیونر مشاوره محله انتخاب شد. او نماینده منطقه 4B09 بود، که شامل محله پارک ریگس است. وی مجدداً در سال 2006 بدون هیچ مخالفتی مجددا انتخاب شد.

 

muriel_bowser_mayor_campaign_dc

 

شورای منطقه کلمبیا

انتخابات 2007

«آدریان فنتی» عضو شورای منطقه کلمبیا که نماینده بخش 4 است، برای شهرداری کلمبیا کاندید شد. باوزر هماهنگ کننده کارزار او برای بخش 4 بود. هنگامی که فنتی در سال 2006 به عنوان شهردار انتخاب شد، درخواست برای برگزاری انتخابات ویژه ای برای پر کردن کرسی شورای وی مطرح شد. باوزر، در میان بسیاری دیگر، کاندیداتوری خود را برای آن پست اعلام کرد.

در جریان یک نشست سیاسی با حضور 17 نفر از 19 کاندیدای شورا، باوزر تنها کاندیدای حاضر در انتخابات بود که از تصویب پیشنهاد فنتی برای تغییر سیستم مدارس دولتی حمایت کرد.

در نهایت باوزر با 40 درصد آرا در این انتخابات ویژه پیروز شد.

 

EFfKFp3XoAAKiPc

 

انتخابات 2008

در سال 2008، باوزر از کاندیداتوری مجدد خود برای این شورا خبر داد.

باوزر با کسب 75 درصد آرا در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات پیروز شد. در نهایت ون هیچ کس در انتخابات نهایی حضور نداشت، او با 97 درصد آرا در انتخابات نهایی پیروز شد. [35]

در سال 2011 ، باوزر در هیئت مدیره حمل و نقل منطقه ای متروپولیتن واشنگتن منصوب شد، منصبی که او تا سال 2015 داشت.

انتخابات 2012

باوزر در سال 2012 برای انتخاب مجدد تلاش کرد. او گفت که کمک های مالی شرکت ها را رد نمی کند، اقدامی که با انتقاد منتقدان روبرو شد.

در نهایت او با 66 درصد آرا در انتخابات مقدماتی و با 97 درصد آراء در انتخابات نهایی پیروز شد.

انتخابات 2014

در 23 مارس 2013 ، باوزر اعلام کرد که برای سمت شهرداری ناحیه کلمبیا انتخابات سال 2014 شرکت خواهد کرد. مدیریت مبارزات انتخاباتی وی برعهده «ویلیام لایت فوت» عضو سابق شورا بود. 

باوزر تاکید کرد که وی می تواند با ساکنان قدیمی که نگران تغییرات سریع رخ داده در منطقه هستند، ارتباط برقرار کند ، در حالی که هنوز هم از تغییراتی که رخ داده، تجلیل می کند.

باوزر از فساد در دولت محلی بیزار بود. او طرفدار صدور بلیط متروی رایگان برای دانشجویان و دانش آموزان بود. و در عین حال او مخالف افزایش حداقل دستمزد فقط برای کارمندان شرکت های بزرگ بود.

باوزر به دلیل بی تجربه بودن در این سمت مورد انتقاد قرار گرفت. او تعداد مناظره ها را کاهش داد و اولین مناظره را تا اوت به تعویق انداخت.

در نهایت وی با 43 درصد آرا در انتخابات مقدماتی دموکرات ها برای شهرداری پیروز شد. او برای جمع آوری بودجه برای برگزاری مبارزات انتخاباتی خود بیش از حد قانونی کمک پذیرفت که پس از پیروزی در انتخابات به همین دلیل جریمه شد. 

در انتخابات نهایی باوزر با کسب 80.824 رای (54.53 درصد آرا) در انتخابات پیروز شد و در 2 ژانویه 2015 وارد شهرداری واشنگتن شد.

 

unnamed

 

طرفدار کنترل اسلحه

باوزر از طرفداران پر و پا قرص کنترل اسلحه است و در سخنرانی مراسم تحلیف اش در ژانویه 2015 خود را «شهرداری خواند که از اسلحه بیزار است».

 

تظاهرات ضد اسلحه واشنگتن

 

او همچنین حامی تظاهرات دانشجویی مارس 2018 در حمایت ممنوعیت اسلحه بود و خود را در جایگاه شخصیت های ملی در جنبش کنترل اسلحه معرفی می کند.

انتخابات سال 2018

باوزر در سال 2018 برای انتخابات ثبت نام کرد. در نهایت پس از کنار زدن رقبایش یعنی «جیمز باتلر ، ارنست ا. جانسون ، و ارمیا دی. استنبک» وی در انتخابات مقدماتی در 19 ژوئن با کسب 83 درصد آرا پیروز شد. وی در انتخابات نهایی 8 نوامبر با کمتر از 80 درصد آرا در برابر دو کاندیدای مستقل و یک لیبرال به پیروزی رسید. 

 

باوزر انتخابات 2018

 

حضور در اعتراضات مرتبط با قتل جورج فلوید

شهردار باوزر در پی قتل «جورج فلوید» و اعتراضات بعد از آن، از جنبش «جان سیاه پوستان ارزش دارد» حمایت کرد. 

موریل باوزر خیابانی را که درست مقابل کاخ سفید قرار دارد، به شعار این‌ روز‌های معترضان به خشونت و برخورد نژادی پلیس در آمریکا یعنی «جان سیاه‌ پوست ارزش دارد» تغییر نام داد.

این شعار اکنون با حروف بسیار درشت و زرد رنگ در طول و عرض خیابان شانزدهم واشنگتن خود نمایی می ‌کند.

 

خیابان شانزدهم واشنگتن

 

تغییر نام خیابان منتهی به کاخ سفید از سوی شهردار واشنگتن در واقع نوعی پیام به یکی از سرشناس‌ترین شهروندان پایتخت امریکا است که به رغم اعتراض‌ های گسترده ملی و بین ‌‌المللی نسبت به نحوه قتل «جورج فلوید» همچنان در پی استفاده از زور برای خاموش کردن صدای معترضان است.

دونالد ترامپ به دلیل تلاش برای بازگرداندن نظم به هر قیمت،‌ حتی متوسل شدن به ارتش و نیروهای گارد ملی مورد انتقاد اغلب همکاران سابق خود قرار گرفته است.

ترامپ آن طور که منتقدان می ‌گویند همچنان به رویکرد تفرقه افکنانه خود ادامه می‌ دهد و به جای بازشناسی و حل مشکل ریشه دار توسل به خشونت‌ نژادی در کشورش به دنبال سرپوش گذاشتن به بحران است.

ترامپ حتی از نام جورج فلوید،‌ جوان سیاه‌پوستی که به طرزی فجیع بدست یک مامور پلیس به قتل رسید نیز استفاده می کند تا به مقاصد انتخاباتی خود بیشتر نزدیک شود.

موریل باوزر تصاویری ویدیویی از نقاشی شعار «جان سیاه ‌پوست ارزش دارد» بر کف خیابان شانزدهم را به ضمیمه پیامی خطاب به «برونا تیلور» زن سیاه‌ پوستی که توسط «لوییویل» در ایالت «کنتاکی» کشته شد،‌ توییت کرد.

شهردار واشنگتن در این پیام خطاب به تیلور نوشت: «برونا روز تولد توست و اجازه بده تا با عزم ایستادگی کنیم؛ عزم برای تبدیل کردن آمریکا به سرزمینی که باید باشد.»

موریل باوزر و دونالد ترامپ بر سر نحوه استفاده رئیس جمهور آمریکا از نهاد‌ها و سازمان ‌های مجری قانون و نیز به کار‌گیری پلیس نظامی برای سرکوب تظاهرات با یکدیگر اختلافات اساسی دارند.

ترامپ در پی اختلافات قبلی و پس از اقدام شهردار واشنگتن در تغییر نام خیابان مقابل کاخ سفید با انتشار توییتی ضمن بی کفایت توصیف کردن وی نوشت که موریل باوزر همان فردی است که دائما برای دریافت کمک ‌های مالی به او مراجعه می ‌کند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه تاکید کرد که شهردار واشنگتن اکنون با گارد ملی که به گفته ترامپ او را از شرمساری نجات داد، در حال جنگ است.

خیابانی که شعار معروف مقابله با نژادپرستی در آن نقاشی شده همان نقطه از پایتخت امریکا است که تظاهرات اول ژوئن به شدت در آنجا سرکوب شد تا دونالد ترامپ بتواند در نمایشی از پیش طراحی شده از کاخ سفید خارج شود و انجیل بدست مقابل کلیسای «سنت جان» عکس یادگاری بگیرد.

زندگی شخصی

باوزر کاتولیک است. او ازدواج نکرده و سرپرستی یک کودک  به نام «میراندا» را برعهده گرفته است.

 

باوزر و فرزندش2

باوزر و فرزندش

 

او هیچ گاه خود را سیاستمدار یا شهردار نخوانده بلکه رئیس آژانس می داند.

وی دومین شهردار زن واشنگتن دی.سی. بعد از «شارون پرت» و به طور کلی هفتمین شهردار این شهر است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
9 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.