درگیری میان گروه های مسلح سوری هوادار ترکیه راز اقدامات غیرانسانی تروریست ها علیه زنان کرد در شهر عفرین را بر ملا کرد.

 

به گزارش جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: سایه تنش بر شهر«عفرین» سوریه در مرزهای شمالی این کشور با ترکیه پس از درگیری شدید میان گروه های هوادار ترکیه که بر این شهر سیطره دارند و کشته و زخمی شدن تعدادی از آنها، حاکم شده است.

شهر عفرین در اشغال گروه های مسلح سوری ای است که پس از حمله ارتش ترکیه به یگان های حمایت مردمی کرد در مارس 2018 وارد این شهر شدند. از آن زمان به بعد ترکیه سیاست تغییر جمعیتی در شهر را با وارد کردن گروه های مسلح به همراه خانواده های شان به علاوه افراد مسلح و غیرنظامیان ترکمن به جای ساکنان اصلی آن یعنی کردهای سوریه را در پیش گرفت.

به نظر می رسد که اختلاف این گروه های نامتجانس باعث وقوع درگیری در عفرین شده است. برخی منابع محلی نیز می گویند که دلیل درگیری میان این گروه ها حمله عناصری از گروه «لواء حمزه» وابسته به ترکیه به یکی از فروشگاه های تجاری در تملک یکی از عناصر گروه های مسلحی بود که از منطقه «الغوطه شرقی»دمشق به عفرین آمده اند امری که منجر به واکنش افراد مسلح الغوطه شد. عناصر مسلح الغوطه به مقر های لواء حمزه حمله کرده و آنها را از این مقرها بیرون کردند اما سورپرایز زمانی رخ داد که افراد مسلح الغوطه و ساکنان منطقه گفتند که یک زندان زنان کرد ساکن اصلی شهر را پیدا کردند که زنان کرد در آنها داخل زندان عریان هستند. به نظر می رسد که لواء حمزه اقدام به ربودن زنان طی عملیات ورود ارتش ترکیه به شهر عفرین در دو سال پیش کرده است. گروه های مسلح سوری مانند لواء حمزه ارتش ترکیه را در ورود به این شهر همراهی کردند و عملیات کوچاندن و اخراج دسته جمعی ساکنان عفرین و مصادره خانه های آنها را در چارچوب سیاست تغییر جمعیتی که ترکیه در مناطق کرد نشین شمال سوریه انجام می دهد به آنها واگذار شد.

بر اساس این گزارش ها اداره خودمختار کرد در شمال و شرق سوریه بیانیه ای صادر کرد و نقض حقوق بشر و تعدی به زنان کرد در شهر عفرین را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:« کاری که گروه های مسلح انجام می دهند تجاوز واضح و نقض آشکار و علنی همه معاهده ها و میثاق های بین المللی و نیز نقض همه ارزش های اخلاقی است زیرا این اقدامات کشتار دسته جمعی واقعی به معنای تمام کلمه است».

در این بیانیه آمده است که «صدها تجاوز، هزاران اقدام مجرمانه (اخراج،قتل،ربودن،گروکشی مالی، ویرانی خانه ها، ویرانی مقدسات، اعدام های میدانی،آتش زدن، غارت،سلب و اسکان بیگانگان) در عفرین صورت می گیرد و امروز به این نقض ها، تجاوز به زنان و رفتار غیراخلاقی که تن انسان را به لرزه در می آورد افزوده می شود و در جریان آن به هشت زن بازداشت شده توسط گروه موسوم به «فرقه حمزات»در عفرین که یکی از گروه های تروریستی وابسته به رژیم ترکیه تعدی شده است. این گونه رفتارها میزان وحشی بودن و بی اخلاقی این گروه های مزدور را نشان می دهد».

در این بیانیه ترکیه مسئول بازداشت زنان به این شکل معرفی شد و از جامعه بین الملل خواسته شده است که برای محکومیت این گونه رفتارها دخالت کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.