در انفجار تانکر سوخت بمب گذاری شده در بازاری در عفرین که در اشغال ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری هوادار ترکیه است 46 نفر از جمله 6 فرد مسلح وابسته به ترکیه کشته شدند و 50 نفر نیز زخمی شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در انفجار یک تانکر سوخت بمب گذاری شده در بازاری در شهر«عفرین» در شمال سوریه 46 نفر از جمله شماری غیرنظامی و افراد مسلح هوادار ترکیه کشته شدند.

«رامی عبدالرحمن» مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، گفت که در انفجار تانکر سوخت بمب گذاری شده در بازاری در عفرین که در اشغال ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری هوادار ترکیه است 46 نفر کشته شدند و 50 نفر نیز زخمی شدند.

این انفجار باعث وقوع آتش سوزی مهیبی در محل حادثه شد و اجساد قربانیان نیز تبدیل به زغال شد. در این انفجار حداقل شش فرد مسلح سوری وابسته به ترکیه  کشته شدند.

این تعداد کشته بالاترین تعداد کشته در منطقه از زمان اشغال شهر  عفرین توسط ارتش ترکیه در دو سال پیش به شمار می رود. وزارت دفاع ترکیه در توئیتی افراد مسلح کرد سوریه را متهم به انجام این حمله کرد.

نیروهای ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری وابسته به آنکارا از مارس 2018 منطقه عفرین که کرد نشین است را پس از حمله گسترده به افراد مسلح کرد که آنکارا آنها را تروریست می داند، به اشغال خود درآوردند.

حمله ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری هواداراش به عفرین باعث شد 320 هزار نفر از ساکنان آن آواره شوند و تعداد زیادی از آنها نتوانستند به خانه های خود بازگردند.

منطقه عفرین هر از چند گاهی در معرض انفجارها و ترورهایی می شود که فرماندهان و عناصر مسلح سوری هوادار آنکارا را هدف قرار می دهد و هیچ طرفی نیز مسئولیت این حملات را به عهده نمی گیرد.

همچنین در عفرین هزاران تن از افراد مسلح و خانواده های آنها که از منطقه «غوطه شرقی» دمشق اخراج شدند، ساکن هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.