پس از استقرار 500نیروی گارد ملی در میناپولیس حالا پنتاگون پلیس نظامی در این شهر مستقر می کند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، برخی منابع آگاه گفتند که پنتاگون(وزارت دفاع آمریکا) به دلیل گسترش  اعتراض ها و آشوب در شهر «میناپولیس»،دستور داده است که یگان هایی از پلیس نظامی این کشور در این شهر مستقر شوند.

گارد ملی آمریکا نیز  500 نیروی خود را روز جمعه در شهر آشوب زده میناپولیس مستقر کرد تا آرامش را به این شهر برگرداند. 

قرار است که نیروهای گارد ملی آمریکا در ایالت «مینه سوتا» که شهر میناپولیس در آن واقع شده اوضاع را در این شهر آرام کنند و تا زمانی که مسئولان شهر از آنها بخواهند در آن بمانند.

برخی منابع نیز گزارش  دادند که «جیکوب فری» شهردار شهر میناپولیس، واقع در ایالت مینه سوتا آمریکا در شرایط اعتراضات و ناآرامی ها به خاطر مرگ «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست پس از بازداشت توسط پلیس ، حالت فوق العاده 72 ساعته در این شهر اعلام کرد.

 مقامات آمریکایی می گویند ساکنان و گردشگران در  این شهر در معرض خطر «آسیب جدی یا کشته شدن» قرار دارند و احتمال بروز ناآرامی های بیشتر به گونه ای است که «نیاز به اقدامات فوق العاده ای دارد».

فرمان اعلام حالت فوق العاده به رئیس اداره اوضاع اضطراری شهر میناپولیس دستور می دهد تا از نزدیکترین شهرها و شهرستان ها و مقامات ایالتی و فدرال کمک و منابع لازم را درخواست کند.

پیشتر مقامات ایالت مینه سوتا نیز حالت فوق العاده اعلام کردند و این امر باعث شد که از مکانیسم های بیشتری برای هماهنگی استفاده شود. با این حال ، این یک کار به صورت فورمالیته صورت گرفته چون پیش از این نیز از چنین مکانیزم هایی برای مبارزه با کروناویروس  استفاده می شد.

مرگ فلوید و نمایش یک فیلم  جنجالی و پر بازدید درباره بازداشت وی باعث بروز ناآرامی ها در مینیاپولیس و سایر شهرها شد. این فیلم نشان می دهد که چگونه پلیس فلوید را به زمین پرت کرده و  به دستان وی دستبند می زند و یکی از افسران با زانو گردن او را فشار می دهد . سیاهپوست بازداشت شده ابتدا چندین بار می گوید که نمی تواند نفس بکشد ، و بعد از آن از هوش می رود . فلوید در بیمارستان بستری شده و در بخش مراقبت های ویژه درگذشت.

همچنین امروز شنبه در پی گسترش اعتراض ها و آشوب در ایالت های مختلف آمریکا از جمله ایالت«جورجیا» مسئولان این ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد.

در شهر «آتلانتا» در ایالت  جورجیا  مردم در حالی که شعار می‌ دادند «من نمی ‌توانم نفس بکشم» و «جان سیاه پوستان با ارزش است»، در خیابان ‌های این شهر تظاهرات کردند.

پیش از این منابع خبری گزارش دادند هزاران نفر در اعتراض به اقدام اخیر پلیس آمریکا در کشتن یک سیاه پوست در شهرهای مختلف آمریکا تظاهرات کردند.

این در حالی ست که در برخی شهرها منع آمد و شد اعلام شده بود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات ها با سر دادن شعار و در دست داشتن پلاکارد اقدام پلیس آمریکا را در کشتن یک شهروند سیاه پوست در «مینیاپولیس» محکوم کردند.

در شهر «نیواورلئانز» در ایالت «لوئیزیانا» هم شماری از مردم سفید پوست و رنگین پوست با سردادن شعار‌های ضدنژادپرستی در خیابان‌ ها اعتراض خود را به کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس ابراز داشتند.

در شهر «میلواکی» در ایالت «ویسکانسین» معترضان در حالی که نوشته «من نمی ‌توانم نفس بکشم» را در دست داشتند، علیه رفتار خشونت آمیز پلیس شعار دادند.

شهر «دنور» در ایالت «کلرادو» هم شاهد اعتراضات مشابهی بود. معترضان از مقابل ساختمان شهرداری در خیابان‌ های مجاور به راهپیمایی پرداختند تا خشم و اعتراض خود را از رفتار پلیس نژادپرست آمریکا نشان بدهند.

در «نیویورک» فعالان حقوق مدنی و مخالفان نژادپرستی با برپایی تجمعاتی به سخنرانی در این خصوص پرداختند.

در «هیوستون» ایالت «تگزاس» معترضان تا مقابل ساختمان شهرداری راهپیمایی کردند و شعار‌های ضدنژادپرستی سر دادند.

در «بوستون» در ایالت «ماساچوست» شماری از معترضان با تجمع در زمین بسکتبال این شهر خشم و انزجار خود را ابراز داشتند.

این در حالی است که تظاهرات در پایتخت، موجب تعطیلی موقت کاخ سفید شد.

بر اساس این گزارش، به دلیل حضور معترضان در اطراف کاخ سفید به خبرنگارانی که در داخل ساختمان کاخ سفید حضور داشتند دستور داده شد در داخل ساختمان باقی بمانند.معترضان فریاد می زدند: «نمی توانیم نفس بکشیم.»

خبرنگاران گزارش دادند که مدتی بعد کاخ سفید از تعطیلی درآمده است.

‌ساعاتی پیش نیز منابع خبری آمریکا از بازداشت مأمور پلیسی که این شهروند سیاهپوست را به قتل رسانده بود، خبر دادند، اما این خبر تاثیری در آرام کردن مردم و توقف اعتراضات نداشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.