نفتکش ایرانی به ونزوئلا رسید و رئیس جمهور ونزوئلا از ایران تشکر کرد.

 

به گزارش جماران، بلومبرگ گزارش داد «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در پیامی گفت ونزوئلا نهایت تشکر را از دولت ایران دارد.

وی که در تلویزیون این کشور سخن می گفت، ادامه داد: ونزوئلا تنها نیست و دوستان شجاعی دارد که در کنارش ایستاده اند و ایران و ونزوئلا هر دو طالب صلح هستند و هر دو کشور حق تجارت و دریانوردی آزاد را دارند. رسیدن اولین کشتی ایران به سرزمین ونزوئلا، یک پیروزی است.

نخستین نفتکش ایرانی حامل سوخت برای ونزوئلا به سواحل این کشور در آمریکای جنوبی رسید.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا با انتشار ویدئویی از عرشه این نفتکش ایرانی در توئیتر خود خبر خوبی را به زبان اسپانیایی برای مردم ونزوئلا ارسال کرد.

سفارت ایران در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: «نخستین نفتکش ایرانی به سواحل ونزوئلا رسید. از نیرو‌های مسلح بولیواری برای اسکورت این نفتکش سپاسگزاریم.»

نفتکش فورچون با پرچم ایران روز یکشنبه با اسکورت نیروی دریایی ونزوئلا وارد آب ‌های این کشور شد.

ویدئوی تهیه و منتشر شده از یک بالگرد نیروی دریایی ونزوئلا نشان می ‌دهد کشتی نظامی PO-13 Yekuana در حال اسکورت نفتکش ایرانی است.

تلویزیون سراسری ونزوئلا نیز گزارش داد این نفتکش قرار است به بندر «پورتو کابلو» در ایالت «کارابوبو» پهلو بگیرد و محموله نفت خود را به پالایشگاهی که در این بندر است، تحویل دهد.

پیش بینی می ‌شود چهار نفتکش دیگر که ایران به ونزوئلا اعزام کرده است (فورست، پتونیا، فکسون و کلاول) روز‌های آینده به آب ‌های ونزوئلا وارد شوند.

پیش بینی می ‌شود سومین نفتکش ایرانی به نام «فکسون» چهارشنبه شب وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.