گسترش پرشتاب کرونا همچنان ادامه دارد. بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی، طی 24 ساعت گذشته 106 هزار مورد تازه ابتلا به این ویروس در سراسر جهان شناسایی شده است؛ رقمی که تاکنون سابقه نداشته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا با انتشار تازه ‌ترین ارقام مربوط به کرونا اعلام کرد که تاکنون (بعدازظهر پنجشنبه اول خرداد/ 21 مه) 5,108,943 مبتلا به ویروس جدید کرونا در سراسر جهان شناسایی شده است.

از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی از ثبت 106 هزار مورد تازه ابتلا به ویروس جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته سخن می ‌گوید؛ رقمی که از زمان آغاز این همه گیری بی ‌سابقه است.

«تدروس آدهانوم» دبیرکل سازمان بهداشت جهانی ساعتی پیش در نشستی خبری در این رابطه گفت: «ما برای مهار این پاندمی هنوز راه درازی در پیش رو داریم».

وی افزود: «تقریبا دو سوم این موارد فقط در چهار کشور گزارش شده ‌اند.»

او به ویژه از افزایش شمار مبتلایان و قربانیان در کشورهای فقیر ابراز نگرانی کرد. هرچند بسیاری از کشورها در اروپا، شرق آسیا، و مناطق دیگر در حال کاستن از محدودیت ‌ها و مقررات ترددی هستند.

بنا بر اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون 330,082 نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید19 از دست داده ‌اند.

دانشگاه جانز هاپکینز همچنین اعلام کرد که تاکنون 2,037,602 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در سراسر جهان به بهبودی کامل دست یافته ‌اند.

آمریکا از لحاظ شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا همچنان پیشتاز است. تاکنون 1,593,297 مبتلای به این ویروس در آمریکا شناسایی شده ‌اند. شمار جانباختگان کرونا در این کشور نیز 94,948 نفر اعلام شده است.

در آمریکا بحث بر سر رفع محدویت ‌ها همچنان ادامه دارد. کاخ سفید با وجود این اعلام کرد که منع ورود شهروندان از اروپا به آمریکا همچنان ادامه خواهد داشت. به این ترتیب شهروندان کشورهای عضو پیمان شنگن و شهروندان انگلیس و ایرلند تا اطلاع ثانوی همچنان اجازه ورود به آمریکا را نخواهند داشت.

وضعیت بحرانی در روسیه و برزیل

از لحاظ شمار مبتلایان روسیه با 317,554 نفر، برزیل با 293,357 نفر و اسپانیا با 279,524 نفر، پس از آمریکا در رتبه ‌های بعدی قرار دارند.

اوضاع به ویژه در برزیل بسیار نگران‌ کننده گزارش شده است. تنها در 24 ساعت گذشته نزدیک به 20 هزار مورد تازه ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور شناسایی شده است.

وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که طی یک روز گذشته نزدیک به 890 مورد مرگ بر اثر ابتلا به بیماری کووید19 به ثبت رسیده است.

چهارشنبه حتی اعلام شده بود که بیش از 1000 نفر در برزیل طی 24 ساعت بر اثر کووید19 جان سپرده‌ا ند. با احتساب تازه ترین ارقام، شمار درگذشتگان بر اثر کرونا در برزیل به مرز 19 هزار نفر نزدیک شده است.

بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین نظیر پرو، مکزیک، شیلی ظرف پنج روز گذشته روزانه بیش از 2000 مورد ابتلای جدید به این بیماری را گزارش کرده ‌اند. در هند نیز شمار ثبت شده ابتلا به ویروس کرونا طی چهار روز پی‌ در ‌پی، حدود 5000 نفر در روز باقی مانده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.