نتایج یک تحقیق جدید می‌ تواند توضیح دهد که چگونه افراد دارای علایم خفیف کووید19 یا افراد بدون علامت ممکن است دیگران را در فضاهای بسته مانند اداره، خانه سالمندان و... آلوده کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از نیویورک تایمز، یک مطالعه جدید نشان می ‌دهد قطراتی که طی مکالمه و حرف زدن به بیرون ترشح می ‌‌شوند، می‌ توانند در انتقال ویروس کرونا به ویژه در فضاهای بسته نقش داشته باشند.

یافته ‌های این مطالعه که اهمیت حفظ فاصله اجتماعی و لزوم استفاده از ماسک را چند برابر می ‌کند، نشان داده که ترشحات دهان می ‌توانند 8 تا 14 دقیقه در هوا بمانند. 

نتایج این تحقیق که روز چهارشنبه توسط آکادمی ملی علوم (NAS) منتشر شد، می‌ تواند توضیح دهد که چگونه افراد دارای علایم خفیف کووید19 یا افراد بدون علامت ممکن است دیگران را در فضاهای بسته مانند اداره، خانه سالمندان و... آلوده کنند.

محققان انستیتوی ملی دیابت، گوارش و بیماری ‌های کلیوی در دانشگاه پنسیلوانیا که روی حرکت بیولوژیکی مولکول ‌‌ها در بدن انسان مطالعه می‌ کنند، از داوطلبان این مطالعه خواستند که جمله «سالم بمانید» را در یک جعبه مقوایی باز چندین بار تکرار کنند. محققان با لیزر درون جعبه را روشن و قطرات تولیدشده ناشی از تکرار این جمله را دنبال کردند.

آنها نشان دادند که هنگام صحبت کردن، حدود 2600 قطره در هر ثانیه تولید می‌ شود. ضمنا میزان و اندازه قطرات تولید شده بر اساس تن صدا و میزان بلند صحبت کردن، متفاوت است.

محققان تخمین زده ‌اند که یک دقیقه صحبت با صدای بلند می‌ تواند حداقل 1000 قطره حاوی ویروس ایجاد کند. البته این آزمایش در یک محیط کنترل شده با هوای راکد انجام شده که ممکن است منعکس کننده آنچه در اتاق ‌های با تهویه مناسب اتفاق می‌ افتد، نباشد.

با این حال هرچند مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ های آمریکا تاکید می‌ کند که حفظ فاصله دو متری از دیگران می ‌تواند به افراد کمک کند تا از تماس با قطرات تنفسی خودداری کنند، اما بسیاری از دانشمندان معتقدند که قطرات می ‌توانند بسته به نوع کلماتی که بیان می‌ شوند، شدت نیرویی که قطرات را پرتاب می‌ کند، دمای اطراف، جریان هوا و... دورتر از این مسافت نیز حرکت کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.