رهبر کره شمالی پس از برکناری محافظ شخصی و رئیس سازمان اطلاعات این کشور ناپدید شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، برخی روزنامه های کره جنوبی نوشتند که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی محافظ شخصی خود و رئیس سازمان اطلاعات را برکنار کرد. همچنین حالتی از ابهام درباره اوضاع سلامتی رهبر کره شمالی و ظاهر نشدن وی از یکم ماه می تا کنون وجود دارد.

به ادعای این روزنامه  رهبر کره شمالی«جانگ کیل سونگ» را از مقامش به عنوان رئیس دفتر سازمان اطلاعات(آر.گ.ب) برکنار کرده است. این سازمان در سال 2009 تشکیل شد و عملیات نظامی سری خود را بر ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا متمرکز کرده است.

روزنامه «کوریا هرالد» نوشت که دفتر سازمان اطلاعات مسئول انجام ماموریت های تجسسی و حملات به آمریکا و کره جنوبی است و این دفتر متهم به منفجر کردن کشتی «چویان» وابسته به نیروی دریایی کره جنوبی در سال 2010 و قتل همه سرنشنیان آن است. 

روزنامه هرالد افزود که کیم جونگ اون همچنین «یون جونگ رین» محافظ شخصی اش که از سال 2010 از او به عنوان فرمانده ارشد گارد حمایت می کند را نیز برکنار کرده است.

روزنامه کره جنوبی همچنین این مساله را مطرح کرده اند که کیم جونگ اون از زمان ظاهر شدنش در یکم می تا کنون(15می)دیگر ظاهر نشده و از انظار پنهان شده است. علاوه بر آن بار دیگر شایعه هایی درباره سلامتی کیم به راه افتاده است.

پیش از این سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرد که به رغم ظاهر شدن اندک رهبر کره شمالی در مناسبت های علنی اما او هیچ گونه عملیات جراحی یا پزشکی انجام نداده است.

کیم جونگ اون برای چندین هفته از رسانه های رسمی ناپدید شد و باعث دامن زدن به موجی از گمانه زنی ها درباره سلامت و مکانش شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.