بر خلاف گمانه زنی های گسترده آمریکا و متحدانش درباره بیماری و مرگ رهبر کره شمالی وی ظاهر شد تا بار دیگر همه آنها را به چالش بکشاند و تهدید کند.

 

به گزارش جماران، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم نوشت: بی تردید «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و همپیمانانش در کره جنوبی، ژاپن و تایوان و حتی در دولت اشغالگر اسرائیلی بعد از ظاهر شدن«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در حالی که دارد نوار افتتاح کارخانه کود شیمیایی فسفاته در شهر«سونچون» در شمال پیونگ یانگ پایتخت را می برد و «کیم یو جونگ» خواهرش و مسئولان برجسته در کشور او را احاطه کرده اند، دچار شوک شده است.

این را می گوییم زیرا این ائتلاف به صورت مستقیم یا غیر مستقیم پشت بسیاری از گزارش هایی ایستاد که دم از این زد که رهبر کره شمالی عملیات جراحی قلب انجام داد و اوضاع جسمی اش وخیم است و شبکه تلویزیونی «سی ان ان»  آمریکا پا را فراتر گذاشت زمانی که مرگ وی را بعید ندانست و این گزارش ها را ترامپ زمانی که گفت منتظر زمان مناسب است تا در این زمینه اظهار نظر کند، تقویت کرد.

خطرناک تر از آن این است که رسانه های این ائتلاف آمریکایی و کره جنوبی شروع به دم از زدن از مرحله بعد از مرگ رهبر کره شمالی کرده و مجموعه ای از شخصیت ها را برای جانشینی اش کاندید کرد که در رأس آنها کیم یو جونگ (31 ساله) خواهر کوچک وی است که عضو دفتر سیاسی حزب حاکم است و از نزدیک ترین مشاوران کیم رهبر کره شمالی به شمار می رود.

همه این گمانه زنی ها به دلیل پنهان شدن رهبر کره شمالی از انظار به مدت سه هفته رایج شد و زمانی که به شکل غیر معمول در سالروز تولد«کیم ایل سونگ» پدربزرگ و موسس کره شمالی در سال 1948 حاضر نشد، به اوج خود رسید.

ظاهر شدن کیم جونگ اون در سلامتی کامل و از سرگیری فعالیت رسمی توسط وی یعنی ادامه چالش و تهدیدی است که برای ایالات متحده آمریکا تشکیل می دهد؛ او مردی است که ترامپ را دو بار تحقیر کرد زمانی که در دو نشست سران با او دیدار کرد اولی در سنگاپور در سال 2018 و دومی در هانوی در سال 2019 و در این نشست ها هیچ گونه امتیازی به او نداد و رئیس جمهور آمریکا را ناامید و دست خالی گذاشت. در این دو نشست ارزیابی های بد ترامپ درباره رهبر جوان کره شمالی(36 ساله) آشکار شد و نیز سرسختی موضع رهبر کره شمالی درباره خواسته اش برای لغو تحریم های آمریکا به طور کلی پیش از حرف زدن درباره هر گونه خلع سلاح هسته ای یا موشک های بالستیک نمایان شد.

رهبر کره شمالی تکیه گاهی برای ملت های مورد ستم واقع شده به شمار می رود که از تکبر و سلطه آمریکا رنج می برند و در رأس آنها ملت های عرب و جهان سوم قرار دارند. این مرد در کمک به این ملت ها برای ساخت سلاح برای دفاع از خودشان و در رأس این سلاح ها موشک های بالستیک و چه بسا فناوری هسته ای قرار دارند، تردیدی نمی کند.

ما در اینجا در این روزنامه «رأی الیوم» خدا را به خاطر بازگشت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به سر کار خودش در رأس قدرت در کره شمالی به رغم آنکه با برخی از سیاست های داخلی اش مخالفیم، سپاس می گوییم زیرا وی الگویی برای همه ملت های جهان سوم در چگونگی مقابله با سلطه آمریکا و ایجاد قدرت بازدارندگی هسته ای و بالستیکی ارائه می کند؛ و این قدرت نیز حمایتی برای کره شمالی در فضایی از همسایگان به رهبری آمریکا که آرزوی زوالش را دارند، مهیا کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.