کره شمالی و کره جنوبی امروز صبح در اطراف یک پست نگهبانی کره جنوبی تیراندازی متقابل کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه الجزیره گزارش داد سئول صبح یکشنبه اعلام کرد گلوله‌ های متعددی از طرف کره شمالی به سوی یک پست نگهبانی در کره جنوبی باعث درگیری مرزی محدودی میان واحدهای نگهبانی مرزی دو همسایه شد که این کشور به آن پاسخ داد. هیچ خسارت و تلفاتی در اثر این درگیری گزارش نشده است

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ‌ای اعلام کرد ساعت 7:41 دقیقه صبح امروز یکشنبه به وقت محلی، گلوله ‌های متعددی از کره شمالی به سوی یک پست حفاظتی در کره جنوبی که در مرز دو کشور واقع است، شلیک شد.

کره جنوبی با دو شلیک به سوی کره شمالی به این تیراندازی ‌ها پاسخ داد. تاکنون گزارشی درباره زخمی شدن کسی در این تیراندازی ‌ها دریافت نشده است.

این حادثه در واقع در منطقه مرزی خلع سلاح شده دو کره رخ داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از طریق خطوط ارتباطی بین دو کره اقدام می کنیم تا درباره جزئیات این رویداد اطلاع حاصل کنیم و از اتفاقات بیشتر جلوگیری کنیم.

این تیراندازی متقابل موجب تشدید تنش ‌ها در شبه جزیره کره، یک روز پس از آن شد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با بازدید از یک کارخانه که تصاویر آن در رسانه این کشور منتشر شد، پس از سه هفته، در انظار عمومی ظاهر شد.

پس از هفته‌ ها گمانه زنی‌ های شدید درباره وضع جسمی و سرنوشت کیم جونگ اون، رسانه رسمی کره شمالی شنبه تصاویر و گزارشی درباره حضور کیم در یک کارخانه تولید کود شیمیایی منتشر کرد. این نخستین گزارش درباره ظاهر شدن وی در انظار عمومی از 11 آوریل تاکنون بود.  

در این مدت خبرهای تایید نشده فراوانی در مورد بیماری یا مرگ احتمالی کیم جونگ اون گزارش شد و گمانه زنی ‌های فراوانی در مورد جانشین احتمالی او و نیز سرنوشت سلاح‌ های هسته ای پیونگ یانگ مطرح شد.

دو کره مرز مشترکی به طول 248 کیلومتر و به عرض 4 کیلومتر دارند که منطقه غیرنظامی نامیده می شود. حدود دو میلیون مین در داخل و نزدیک این منطقه جاسازی شده است.

دو کره در اواخر سال 2018 در اقدامی در راستای کاهش تنش ها شروع به برچیدن برخی پست ها و پاکسازی مین ها از این منطقه کردند. اما این تلاش ها در پی پایان ضرب الاجل مذاکرات هسته ای میان کیم و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا متوقف شد. 

آخرین بار در سال 2017 تبادل آتش میان دو کره در مرز رخ داده بود؛ زمانی که کره شمالی به سمت سربازی که به کره جنوبی فرار می کرد، شلیک کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.