کمیته ملی بهداشت چین تأکید کرد که 94 درصد از مبتلایان کرونا بهبود پیدا کردند و فقط هزار و 562 مبتلا در حال حاضر در بیمارستان ها به سر می برند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، چین اعلام کرد که 94 درصد از مبتلایان ویروس کرونا در این کشور درمان شدند.

کمیته ملی بهداشت چین تأکید کرد که 94 درصد از مبتلایان کرونا بهبود پیدا کردند و فقط هزار و 562 مبتلا در حال حاضر در بیمارستان ها به سر می برند.

در حالی که تعداد مبتلایان کرونا در چین هر روز کمتر و کمتر می شود تعداد قطعی مبتلایان به کرونا در این کشور 81639 نفر شده است که 76751از این تعداد بهبود پیدا کرده و بیمارستان ها را ترک کردند؛ این تعداد از بهبود یافتگان 94درصد از همه تعداد موارد ابتلا به شمار می رود.

پکن روز گذشته 4مورد فوتی را اعلام کرد که بدین ترتیب تعداد جان باختگان کرونا در این کشور به 3326 نفر تا روز گذشته رسید.

کمیسیون ملی بهداشت چین امروز شنبه اعلام کرد در 24  ساعت گذشته 19 فرد مبتلا به کرونا در چین شناسایی شده‌ اند که 18 مورد آنها وارداتی و تنها یک مورد داخلی بوده است.

در شبانه روز گذشته همچنین 64 مورد بدون علامت یا به اصطلاح «ناقل خاموش» در چین شناسایی شده و زیر نظر قرار گرفته‌ اند این آمار از ابتدای ماه مارس جاری در لیست کمیسیون ملی بهداشت چین قرار گرفته است. 

بر اساس این گزارش، آمار کل مبتلایان در چین تا کنون به 81،639 تن و آمار جان باختگان هم 3،326 تن رسیده است. آمار افراد ناقل خاموش هم به 1،030 تن افزایش یافته است. 

مقامات چین همچنین اعلام کردند با ترخیص 180 بیمار دیگر از بیمارستان، شمار کل بهبود یافتگان در این کشور به 76،751 تن افزایش یافته است. 

اما در شهر «ووهان» کانون اولیه کرونا در چین همزمان با تلاش‌ ها برای از سرگیری زندگی عادی، یکی از مقامات ارشد مرکز کنترل و ارزیابی وضعیت شیوع کرونا در چین، به ساکنان این شهر هشدار داد که با وجود کاهش قابل توجه شمار مبتلایان در چین، همچنان هوشیار باشند، در خانه‌ های خود بمانند. 

مردم چین امروز شنبه همزمان با آغاز «عید اموات» برای 3326 نفری که بر اثر شیوع کرونا در این کشور جان باخته‌اند، عزاداری کردند. پرچم‌ های چین در سراسر کشور و سفارتخانه‌ ها و سرکنسولگری‌ های خارج از کشور به حالت نیمه افراشته در آمد و تمام فعالیت تفریحی هم متوقف شد.

ساعت 10 صبح امروز شنبه، مردم سراسر چین 3 دقیقه سکوت کردند و خودروها، قطارها و کشتی‌ ها در حین حرکت سوت کشیدند و زنگ هشدار ضد هوایی نیز در داخل شهرها به صدا در آمد در پکن پایتخت چین نیز پرچم میدان «تیان انمن» به صورت نیمه افراشته درآمد و مراسم نظامی به یاد جان باختگان در این مکان برگزار شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.