در پی سقوط پایگاه اللبنات صفوف نیروهای «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن شاهد فروپاشی شد.

 

به گزارش جماران به نقل از المیادین،یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن(انصار الله و ارتش یمن) یکی از پایگاه های مهم در این کشور را از دست نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و همپیمانان آنها در یمن آزاد کردند.

ارتش و نیروهای مردمی یمن امروز دوشنبه  کنترل مناطق گسترده ای از صحرای رابط میان استان های «جوف» و «مأرب» را به دست گرفتند.

 این منبع گفت که ارتش و کمیته های مردمی یمن کنترل پایگاه «اللبنات» و مناطق «المرازیق» و «الفراید» را به دست گرفتند، این مناطق از مهمترین مراکز تجمع مزدوران ائتلاف متجاوز یمن در شرق استان «الجوف» به شمار می روند.

براساس این گزارش، در جریان این عملیات، شمار قابل توجهی از مزدوران سعودی توسط ارتش و نیروهای ومردمی یمن به هلاکت رسیده و زخمی شدند، مقدار قابل توجهی تسلیحات و تجهیزات نظامی نیز در جریان این عملیات به غنیمت گرفته شد.

آزاد سازی مناطق جدیدی در شرق استان الجوف از این جهت حائز اهمیت است که عرصه را بر مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در شهر «مارب» تنگ می کند.

برخی منابع در استان مأرب نیز گفتند که در پی سقوط پایگاه اللبنات صفوف نیروهای «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن شاهد فروپاشی شد.

این منبع افزود که میان نیروهای حزب« کنگره» و حزب«الاصلاح» در استان مأرب اختلافات شدیدی وجود دارد و حزب الاصلاح باقی مانده نیروهای خود را از مأرب به سمت استان های «شبوه» و «حضر موت» عقب رانده است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.