روسیه بارها هشدار داده که وضعیت الرکبان شبیه یک فاجعه انسانی است و از واشنگتن خواسته تا خروج آوارگان از این اردوگاه را تسهیل دهند.

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ هیئت هماهنگی روسیه و سوریه امروز(شنبه) در بیانیه ای تاکید کرد که ایالات متحده با پوشش کمک های بشر دوستانه به اردوگاه "الرکبان"، از تروریست ها حمایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری "راشاتودی"، این هیئت در بیانه خود افزود: آمریکا با وقاحت سعی می کند از شرایط به وجود آماده پس از شیوع ویروس کرونا سوء استفاده کند و با هدف ورود اقلامی برای تغدیه گروه های مسلح تحت کنترل خود و با پوشش فرستاندن تجهیزات تشخیص بیماران کرونایی، به سازمان ملل فشار می آورد.

در این بیانیه با تاکید بر این که مشکلات اردوگاه الرکبان نتیجه اشغالگری غیر قانونی آمریکا در این منطقه از سوریه است، اشاره شد: روسیه و سوریه همچنان تمام تلاش خود را برای رهایی آوارگان الرکبان می کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن آن ها را به سرزمین خود در بخش های تحت کنترل دولت سوریه باز می گردانند.

اردوگاه الرکبان تحت کنترل عناصر مسلح وابسته به نیروهای آمریکایی است که در پایگاه التنف حضور دارند.

روسیه بارها هشدار داده که وضعیت الرکبان شبیه یک فاجعه انسانی است و از واشنگتن خواسته تا خروج آوارگان از این اردوگاه را تسهیل دهند.

جبهه غربی - عربی - صهیونیستی به سرکردگی آمریکا که از اسفندماه ۱۳۸۹ گروه‌های تروریستی را جهت براندازی حکومت سوریه، ایجاد، تجهیز و تسلیح کرد، هم اکنون نیز به اقدامات جنایت بار خود در سوریه ادامه می‌دهد و یکی از این اقدامات جلوگیری از بازگشت آوارگان سوری به منازلشان از اردوگاه‌ها و کشورهای همسایه سوریه است.

با آغاز بحران سوریه، ۱۲ میلیون نفر از جمعیت ۲۳ میلیون و پانصد هزار نفری این کشور (آمار مربوط به سال ۱۳۹۰ است) آواره شدند؛ از این میزان حدود شش میلیون و پانصد هزار نفر به خارج سوریه و حدود پنج میلیون و پانصد هزار نفر نیز در داخل این کشور آواره شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.