آمریکا تهدید کرد عراق را در صورت خرید اس -400 تحریم می‌ کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن، عراق را در صورت خرید سامانه موشکی اس -400 روسیه تحریم می‌کند.

«جوی هود» دستیار اول وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه اعلام کرد دستیابی احتمالی عراق به سامانه اس-400 می تواند تحریم های ایالات متحده را برانگیزد.   

هود در پاسخ به سوال مربوطه در موسسه مطالعات خاورمیانه در واشنگتن گفت: «خرید (S-400) احتمالا محرک تحریم های آمریکا علیه عراق خواهد بود. بنابراین ما به شرکای خود توصیه می کنیم که چنین خریدهایی انجام ندهند.»

وال استریت ژورنال پیشتر گزارش داده بود که عراق در حال خرید سیستم های موشکی ضد هوایی S-400 روسیه است و مشاوره با روسیه را در این باره آغاز کرده است. آمریکا تاکنون چند کشور را برای خرید S-400 تحریم کرده است.

پیش از این نماینده ای در پارلمان عراق به وال استریت ژورنال گفته بود: «ما در حال گفت و گو با روسیه در مورد سامانه های موشکی اس-400 هستیم، اما هنوز قراردادی را امضا نکرده ایم.»

وی همچنین خاطرنشان کرد: «عراق باید این موشک ها را بدست بیاورد، مخصوصا از آنجایی که آمریکایی ها بارها ما را ناامید کرده اند.» زیرا به گفته این نماینده مجلس، آنها برای دستیابی به سلاح های لازم به عراق کمک نکردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.