مرکز مبارزه و پیشگیری از بیماری ها در کره جنوبی اعلام کرد که این دهمین روز پی در پی است که کره جنوبی شاهد ابتلای تقریبا 150 نفر در روز یا کمتر است.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، کره جنوبی امروز شنبه اعلام کرد که 147 نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند و بدین ترتیب روند نزولی ابتلا به کرونا در یک روز در این کشور که در اواخر ماه گذشته به اوج خود رسید ادامه دارد.

به رغم کاهش میزان ابتلا به کرونا در کره جنوبی در مقایسه با هفته های گذشته اما نگرانی از شیوع جدید به دلیل تجمع های کوچک و ورود مسافران از خارج ادامه دارد.

مرکز مبارزه و پیشگیری از بیماری ها در کره جنوبی اعلام کرد که این دهمین روز پی در پی است که کره جنوبی شاهد ابتلای تقریبا 150 نفر در روز یا کمتر است.

مجموع مبتلایان در کره جنوبی 8799 نفر است و تعداد جان باختگان نیز 102 نفر است.

سازمان صدا و سیمای ژاپن اعلام کرد که تا کنون 1016 مورد ابتلا به ویروس کرونا را داخل این کشور ثبت کرده است که به شکل داخلی منتقل شده است.

این سازمان افزود که تعداد مبتلایان به 1728 نفر افزایش می یابد البته اگر 712 مورد ابتلا به ویروس در کشتی یک گردشگری که ماه پیش در سواخل توکیو لنگر انداخت را اضافه کنیم.

به رغم آن که تعداد مبتلایان در ژاپن رو به فزونی است اما این کشور شروع به کاهش برخی تدابیری کرده است که برای مبارزه با ویروس کرونا اتخاذ کرده بود.

دولت ژاپن روز گذشته اعلام کرد که بستن مدارس را تمدید نمی کند امری که باعث می شود مدارس کار خود را در آغاز سال تحصیلی در ماه آوریل آینده از سر گیرند.

در همین حال، برگزاری بازی های المپیک که قرار است در 24 جولای در ژاپن برگزار شود  با شیوع کرونا در جهان و لغو بسیاری از رخدادهای ورزشی در جهان مورد تردید است اما برگزارکنندگان این بازی ها بارها اعلام کردند که المپیک در زمان مقرر برگزار می شود.

در تحولی دیگر، کشورهای هند و فیلیپین اعلام کردند که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این دو کشور افزایش پیدا کرده است به طوری که در هند 258 مورد جدید و در فیلیپین 32 مورد جدید ثبت شده است.

وزارت بهداشت فیلیپین اعلام کرد که تعداد قربانیان کرونا در این کشور به 19 نفر و مبتلایان به این ویروس با ابتلای 32 نفر جدید به  262 مورد افزایش یافت.

دولت فیلیپین برای جلوگیری از شیوع کرونا بیش از نیمی از جمعیت این کشور را در قرنطینه شدید قرار داد.

از سوی دیگر، هند نیز اعلام کرد که 35 مورد جدید ابتلا به کرونا را در این کشور ثبت کرد و تعداد مبتلایان به 258 نفر رسید.

 

آخرین آمار مبتلایان، قربانیان و بهبودیافتگان

آخرین آمار منتشر شده توسط نهادهای رسمی کشورها تا ظهر امروز حاکی از ابتلای بیش از ۲۷۵ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کروناست. این ویروس در سراسر جهان تا به امروز بیش از ۱۱ هزار نفر قربانی گرفته است. هم اکنون ایتالیا با بیش از ۴ هزار قربانی از چین که خواستگاه این ویروس مرگبار بود و ۳۱۳۹ قربانی داده، پیشی گرفته است و ایران به لحاظ شمار جانباختگان با ۱۴۳۳ مورد فوتی، پس از ایتالیا و چین، سومین کشوری است که بیشترین شمار قربانیان را دارد.

بیش از ۸۸ هزار نفر نیز که در سراسر جهان به این ویروس مبتلاء بودند بهبود یافته و از مرگ گریخته‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.