یونان اعلام کرد که از صبح روز یکشنبه حداقل هزار مهاجر به جزیره های شرق یونان رسیدند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، گارد ساحلی یونان اعلام کرد که 47 تن از مهاجرانی که قایق آنها در نزدیکی جزیره«لسبوس» یونان غرق شده بود را نجات داد و یک کودک نیز غرق شد و جان خود را از دست داد. 

یک مسئول در پلیس یونان اعلام کرد که از صبح روز یکشنبه حداقل هزار مهاجر به جزیره های شرق یونان رسیدند.

این در حالی است که «کریاکوس میتسوتاکس» نخست وزیر این کشور اعلام کرد که کشورش عزم خود را برای حمای از مرزهایش جزم کرده و به مهاجران هشدار داد که اگر تلاش کنند به شکل غیرقانونی وارد اراضی این کشور شوند آنها باز می گرداند.

پس از ان که ترکیه مرزهای خود را به روی مهاجران برای عبور به اروپا را داد هزاران مهاجر از نقاط مختلف ترکیه به سمت مرزهای این کشور با یونان هجوم آوردند به امید آن که  بتوانند به قاره اروپا راه پیدا کنند.

ترکیه در روزهای گذشته مرز خود با یونان و بلغارستان را به روی پناهندگان حاضر در خاکش گشود و این امر سبب شد هزاران مهاجر خود را به مرز یونان و بلغارستان برسانند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه پس از مرگ ۳۳ تن از سربازان کشورش در بمباران ارتش سوریه در ادلب اعلام کرد که به روی مهاجران «درها را گشوده» است. وی امیدوار است با این کار به اتحادیه اروپا و ناتو فشار بیاورد تا از عملیات نظامی کشورش در ادلب حمایت کنند.

ترکیه طبق توافق سال ۲۰۱۶ با اتحادیهٔ اروپا قول داده است در ازای دریافت کمک مالی ۳.۷ میلیون سوری مهاجر را در خاک خود نگاه دارد و مانع حرکت آنها به سوی اروپا شود. این کشور بارها تهدید کرده بود در صورت تأخیر در دریافت این کمک‌ها درهای خروج را برای مهاجران خواهد گشود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی مهاجران اروپا

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.