وزیر کشور ترکیه در ادامه گفت: اگر ترکیه درهای خود را به روی مهاجران باز کند تا آنها به سمت کشورهای اروپایی عبور کنند، دولت های اروپایی 6 ماه هم دوام نمی آورند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، «سلیمان صویلو» وزیر کشور ترکیه تأکید کرد که اگر کشورش درها را به روی مهاجران باز کند و به آنها اجازه دهد به اروپا بروند، دولت های اروپایی 6 ماه هم نمی توانند دوام بیاورند.

صویلو در جریان ضیافت شام با«احمد کندیر» فرمانده گارد ساحلی ترکیه و کادر فرماندهی کشتی TCSG Dost Gemisi وابسته به گارد ساحلی ترکیه گفت: ما اقداماتی را که لازم است انجام می دهیم و ضربه مهلکی به کسانی می زنیم که می خواهند ترکیه مرکزی برای مهاجرت سازماندهی نشده بشود و آب و هوا را برای قاچاقچیان مهاجران قطع می کنیم.

وی افزود: اتحادیه اروپا ترکیه را در رویارویی با موج های مهاجرت سازماندهی نشده تنها گذاشته است.

وزیر کشور ترکیه در ادامه گفت: اگر ترکیه درهای  خود را به روی مهاجران باز کند تا آنها به سمت کشورهای اروپایی عبور کنند، دولت های اروپایی 6 ماه هم دوام نمی آورند.

وی درباره مهاجران سوری مقیم در ترکیه نیز گفت که 337 هزار و 729 سوری به کشورشان بازگشتند و موج بازگشت همچنان ادامه دارد.

صویلو همچنین گفت: هر کسی می خواهد از خاورمیانه به اروپا برود به گروه های تروریستی داعش و پ.ک.ک فدیه می دهد و به قاچاقچیان انسان نیز پول می دهد و در نهایت خودش را در وسط دریاها با مرگ رو به رو می بیند.

وزیر کشور ترکیه به حضور تعداد زیادی از شهروندان آفریقایی در میان مهاجران سازماندهی نشده که توسط گارد ساحلی ترکیه دستگیر شدند اشاره کرد و گفت که دولت ترکیه به مهاجرانی که دستگیر می شوند به عنوان تروریست یا مجرم نگاه نمی کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.